Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Nie je všetko zlato, čo sa blyští: 7 potravín, ktoré nie sú až také zdravé, ako by sa zdalo

04.01.2016 iš

Mnohé roky sa tvrdí, že tuky sú nepriateľ číslo jedna, zodpovedný za obezitu, srdcovo-cievne ochorenia a všetko medzi tým. No nič nie je až také čiernobiele, ako by sa mohlo zdať.

Nie všetky potraviny sú také zdravé, ako by sa zdalo. Nie všetky potraviny sú také zdravé, ako by sa zdalo.

Rastlinné oleje na vyprážanie

Paria sem napríklad oleje zo sóje, kukurice, arašidov, požltu či slnečnice. Nebezpečné sú najmä kvôli tomu, že produkujú toxické látky, ak sú po dlhšiu dobu vystavené vysokým teplotám. Rastlinné oleje sú relatívne novým prírastkom v stravovaní, keďže ich vo zvýšenej miere ľudstvo konzumuje iba od 50. rokov 20. storočia. Ak už chcete pre svoje zdravie niečo urobiť, nahraďte ich maslom, bravčovou masťou, lojom alebo kokosovým olejom, ktoré sú aj pri vysokých teplotách relatívne bezpečné, stabilné a nepodliehajú oxidačným procesom. A zároveň neexistuje žiadny dôkaz o tom, že by spôsobovali srdcovo-cievne ochorenia.

Nízkotučné mlieko

V tuku rozpustné vitamíny A, D, K a E môže telo absorbovať iba v prípade, že sú doplnené o tuk. Bez tuku telo tiež nedokáže vstrebať ani vápnik a ten sa nerozpustený usádza v tráviacom trakte. Jednoducho pite plnotučné mlieko, inak z neho potrebné vitamíny nikdy nezískate.

Nízkotučné potraviny vo všeobecnosti

Odstránenie tuku z potravín negatívne ovplyvňuje chuť i textúru, čo výrobcovia kompenzujú náhradami tuku, v drvivej väčšine na báze sacharidov. Takže výsledkom je síce znížený obsah pôvodného tuku no tieto výrobky obyčajne obsahujú viac cukru než originál. Nízkotučné potraviny sú viac-menej marketingový trik, no zdraviu moc neprospievajú.

Ovocie

Najväčšou hrozbou v ovocí je ovocný cukor – fruktóza. Tá či už je obsiahnutá v ananáse, hrozne alebo v sušenom ovocí, má na telo rovnaký efekt ako kukuričný sirup. Spôsobuje rôzne neblahé metabolické syndrómy a dokonca srdcové problémy. Netvrdíme, že by sa ovocie nemalo jesť, všetko ale s mierou.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Celozrnné potraviny

Áno aj celozrnné potraviny sú ohromným zdrojom sacharidov, ktoré sa v tele rozkladajú na glukózu. Tá spúšťa tvorbu inzulínu, čo je akýsi kráľ medzi hormónmi spôsobujúcimi obezitu. Klinické štúdie dokonca ukazujú, že ľudia, ktorí do svojho stravovania zaraďujú celozrnné potraviny zvyšujú riziko ochorení srdca, cukrovky a obezity.

Kura

Kuracie mäso je v porovnaní s červeným hovädzím relatívne chudobný zdroj živín. V hovädzine totiž nájdeme železo, selén, kyselinu listovú, vitamíny B6 a B12... nič z toho sa v kuracine nenachádza vo významnejšej miere.

Olivový olej

Tento olej dlhodobo patrí medzi najzdravšie a to aj bez toho, aby sa preukázateľne dokázala klinická spojitosť medzi ním a napríklad kardiovaskulárnym zdravím. Odporúčame ho však výhradne na studenú kuchyňu, aby sa neničili žiadne zo zdraviu prospešných láto

PORADNE: jedálniček (2) , Aký bude rok 2014? (6) , zdravie (1) , Zdravie (1) , chudnutie s forskolinom (4) , Zdravie (1)
Tlačiť Diskusia (1)