Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

5 najväčších diétnych chýb, ktoré robí takmer každý: Posledný bod si pre istotu dvakrát prečítajte

07.01.2016 Casprezeny.sk

Tu je päť diétnych chýb, ktoré vám bránia v tom, aby ste dosiahli skvelé výsledky.

Akonáhle neraňajkujete, bránite svojmu telu, aby spaľovalo kalórie. 2 obrázky vo fotogalérii Akonáhle neraňajkujete, bránite svojmu telu, aby spaľovalo kalórie.

Môžete sa pretrhnúť v posilňovni, hladujete, obmedzujete sladké a tučné jedlo a napriek tomu nechudnete? Nuž, niečo asi robíte nesprávne...

1. Neraňajkujete

Stará pravda, že raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa, stále platí. Chýbajúce raňajky zapríčinia v tele pokles hladiny cukru, telo túži po živinách a spomaľuje svoju funkciu. Akonáhle sa teda nenaraňajkujete, vlastne bránite svojmu telu, aby spaľovalo kalórie a vôbec začalo správne fungovať. Štúdie preukázali, že ak si ráno dávate kvalitné a vyvážené raňajky, nemáte cez deň taký pocit hladu a nehrozí vám riziko, že budete tuční.

2. Víkendová žranica

Držíte sa celý týždeň na uzde, ale cez víkend si dávate do nosa? Z diétneho hľadiska sú dni pôstu striedané s dňami hrešenia jednou z najväčších diétnych chýb. Vaše telo si totiž zvykne na to, že cez víkend si má urobiť zásoby, aby prežilo" diétny týždeň a vám sa začne oveľa viac ukladať tuk.

3. Light potraviny

Vyberáte si v obchodoch light potraviny a predpokladáte, že vďaka tomu jete diétne a zdravo? To ste na omyle! Diétne potraviny majú často buď menej tuku, alebo menej cukru, ale toho druhého je v nich obsiahnutého viac, aby sa dosiahla lepšia chuť. Rovnako tak často obsahujú zahusťovadlá a ďalšie zložky, ktoré zvyšujú ich energetickú hodnotu. Rozhodne tak neplatí, že namiesto jedného klasického jogurtu si môžete dať dva light. Rovnako tak sú na tom tiež diétne nápoje. Niekoľko štúdií dokázalo, že ľudia, ktorí pijú light nápoje, sú vlastne častejšie obézni než tí, ktorí ich nepijú. Ako je to možné? V nápojoch sú namiesto cukru používané umelé sladidlá, ktoré v tele vyvolávajú väčšiu chuť na sladké, než klasické sladidlo.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

4. Vyhýbate sa všetkým tukom

Nie je tuk ako tuk. Mnoho ľudí si myslí, že najlepšia diéta je jesť výhradne potraviny bez tuku. Lenže nízkotučné potraviny často obsahujú ďalšie ingrediencie, ktoré zvyšujú ich energetickú hodnotu, a teda vďaka ich konzumácii neschudnete. Navyše telo niektoré zdravé tuky potrebuje, napríklad pre správne fungovanie mozgu. Medzi tuky, ktoré by nemali chýbať v našej strave, patria omega-3 a omega-9 mastné kyseliny, ktoré regulujú činnosť srdca a ciev, imunitný a nervový systém alebo činnosť pohlavných orgánov. Tie sú obsiahnuté napríklad v rybom mäse, orieškoch alebo olivovom oleji. Čo by sa naopak na našom tanieri vyskytovať nemalo, to sú tzv. trans-tuky. Tie nájdete vo vyprážaných jedlách, nátierkach alebo v sladkostiach. Pamätajte si, že oveľa viac ako na znížení množstva jedla záleží na zvýšení jeho kvality. 2 obrázky vo fotogalérii Pamätajte si, že oveľa viac ako na znížení množstva jedla záleží na zvýšení jeho kvality.

5. Obmedzujete prísun potravy

Jednou z ďalších základných chýb, ktoré robia nielen dietári, je zmenšenie množstva jedla, ktoré počas dňa zjeme. Pritom ale telo oslabujeme a nútime ho, aby si ukladalo energiu na horšie časy. Väčšina žien začne vynechávať niektoré z troch hlavných jedál a večer ich prepadne nezvládnuteľný hlad. Preto je dôležité dodržiavať kvalitný jedálniček, ktorý bude obsahovať bohaté raňajky, zdravú desiatu, kvalitný obed, olovrant a malú večeru. Len tak bude mať vaše telo dostatok energie. Pamätajte si, že oveľa viac ako na znížení množstva jedla záleží na zvýšení jeho kvality.

+ 2 omyly

Nepijete dostatočne

Jete dostatočne a kvalitne, cvičíte a aj tak sa nedostavujú vytúžené výsledky ? Zrejme zabúdate na dostatočný pitný režim. Telo ochudobnené o tekutiny oveľa pomalšie spaľuje kalórie a vôbec aj pomalšie funguje. Neznamená to ale, že máte vypiť naraz čo najviac vody, príliš veľa tekutín naraz zase nadbytočne zaťažuje obličky. Ideálne je popíjať čistú vodu alebo bylinkové čaje v malých dávkach po celý deň.

Málo spíte

Stále žiadne výsledky? Zamyslite sa, či napríklad nespíte málo. V čase spánku totiž vaše telo regeneruje a naberá nové sily. Patrí k zdravému spôsobu života a rozhodne by ste jeho dĺžku a kvalitu nemali znižovať. Ak spíte málo, zvyšuje sa vo vašom tele hladina hormónu kortizol, ktorý môže za to, že aj keď sa môžete pretrhnúť v posilňovni, tuku sa len ťažko zbavujete.

Tlačiť Diskusia