Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

Čo robiť, aby vám to aj vo vyššom veku pálilo rovnako dobre ako v dvadsiatke? Bez tejto 1 veci to nepôjde

29.01.2016 iva

Viete, čo je kľúčovým prvkom toho, aby ste aj vo vyššom veku zostali výkonní a plní energie? Odteraz už budete mať jasno.

Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde. 3 obrázky vo fotogalérii Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde.

Výskum z Beckhamovej inštitúcie na univerzite v Illinois ukázal, že existuje spôsob, ako zostať výkonný i v 60 či 80. A aké je to tajomstvo?

Kondíciou k inteligencii

Čo je kľúčovým prvkom toho, aby ste aj vo vyššom veku zostali výkonní a plní energie? Dobrá fyzická kondícia.

Pokiaľ si ju seniori dokážu cvičením udržať, dosahujú rovnaký duševný výkon ako dvadsiatnici. A to aj v zložitých testoch.

Najľahšia cesta, ako na to

Vedci z Kalifornie šesť rokov skúmali účinky intenzívnej prechádzky a prekvapujúce výsledky svojho výskumu zverejnili minulý rok.

Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde. 3 obrázky vo fotogalérii Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde.

Čo zistili?

Intenzívna prechádzka má rovnako pozitívny vplyv na srdce ako beh. V priebehu výskumu vedci vyšetrovali 33-tisíc bežcov a 15-tisíc pravidelných chodcov. Vyšlo najavo, že intenzívna prechádzka rovnako účinne znižuje riziko vzniku cukrovky, vysokú hladinu cholesterolu a vysoký krvný tlak ako beh.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ako začať?

Aby váš organizmus zostal zdravý a vo forme, potrebuje každodenný pohyb.  Namiesto behu si teda môžete zvoliť intenzívnu prechádzku, vďaka ktorej si vybudujete kondičku a budete sa cítiť plní energie. Čím dlhšia a rýchlejšia chôdza, tým lepšie, tvrdia odborníci.

Aby váš organizmus zostal zdravý a vo forme, potrebuje každodenný pohyb.  3 obrázky vo fotogalérii Aby váš organizmus zostal zdravý a vo forme, potrebuje každodenný pohyb.

Najlepšie je, ak sa vyberiete do blízkeho lesa alebo parku, kde môžete kráčať aj do kopca a prekonávať jednotlivé prekážky. Kráčať by ste mali aspoň trikrát za týždeň, môžete tak objavovať skryté uličky vášho mesta, nadýchať sa čerstvého vzduchu a vyčistiť si hlavu po náročnom pracovnom dni.

Niečo pre náročných

Ak sa rozhodnete pre rýchlu dynamickú chôdzu, odporúča sa kráčať trikrát za týždeň a vydržať aspoň 40-60 minút.

Chceli by ste sa viac hýbať, ale pracovné povinnosti vám to nedovolia? Začnite doslova krok za krokom:

  • prestaňte používať výťahy - každý schod predlžuje život o celú minútu!
  • ak sa chystáte na menší nákup, choďte pešo
  • vystúpte z autobusu aspoň o jednu zastávku skôr
  • trávte víkendy vonku, vezmite deti do parku, prejdite sa po meste

Ak so sebou vezmete partnera alebo kamarátku, prechádzky sa môžu stať vašou novou spoločnou záľubou, vďaka ktorej spolu strávite viac času a zároveň urobíte niečo pre svoje zdravie.

Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde. 3 obrázky vo fotogalérii Bez dobrej fyzickej kondície to nepôjde.

PORADNE: Aký bude rok 2014? (6) , zdravie (1) , Zdravie (1) , chudnutie s forskolinom (4) , Zdravie (1)
Tlačiť Diskusia