Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

So skvelou zemiakovou diétou sa kilá rýchlo stratia: Nemusíte hladovať a aj tak schudnete! Ako to funguje?

23.01.2016 Nový čas pre Ženy

Základné pravidlo zemiakovej diéty je veľmi jednoduché. Ak sa budete stravovať rozumne, s ohľadom na kalórie, a nebudete hladovať, dostaví sa požadovaný efekt.

So zemiakovou diétou sa kilá rýchlo stratia. 6 obrázkov vo fotogalérii So zemiakovou diétou sa kilá rýchlo stratia.

Poznáte už glykemický index (index zasýtenosti)? Prideľuje sa potravinám podľa toho, na aký čas nás zasýtia. A zemiaky nás 3-krát lepšie zasýtia ako biely chlieb. To znamená, že stačí na jedálny lístok zaradiť túto našu obľúbenú plodinu a nemusíte hladovať a predsa budete chudnúť. Vyskúšajte diétny plán, počas ktorého môžete denne skonzumovať 500 až 600 g zemiakov a k tomu si dopriať zeleninu, ryžu, hydinu, nízkotučné mäso, 1 až 2 porcie ovocia, najlepšie ako dezert.

Raňajkujte plnohodnotne, najlepšie müsli, celozrnné chleby alebo praženicu so šunkou. Na obed a večeru si doprajte jednu dobrotu pripravenú podľa našich receptov. Snack na desiatu a olovrant je zakázaný.

Čo by ste mali vedieť o zemiakoch

Zasýtia nás: Vláknina a rezistentný škrob nás poriadne a nadlho zasýtia.

Pomôžu telu: Draslík, vitamín B a C pomáhajú chrániť telo a zároveň nás zoštíhľujú.

Nízkotučné: Zemiaky neobsahujú skoro žiadne tuky a len 70 kalórií na 100 g.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Brokolicový šalát s vajcom (425 kcal, 15 g tuku)

Brokolicový šalát s vajcom 6 obrázkov vo fotogalérii Brokolicový šalát s vajcom

Na 1 porciu:

1 vajce uvaríme natvrdo. 250 g zemiakov olúpeme, nakrájame na plátky a 8 minút povaríme v 125 ml vývaru. Pridáme 150 g brokolicových ružičiek a 1 PL červenej šošovice a varíme ešte 8 minút. Vyberieme a premiešame s 2 na plátky nakrájanými reďkovkami, 1 ČL vývaru, 1 až 2 ČL octu, 1 PL oleja, so soľou, s korením a cukrom.

Zubáč s pyré (390 kcal, 5 g tuku)

Zubáč s pyré 6 obrázkov vo fotogalérii Zubáč s pyré

Na 1 porciu:

300 g zemiakov olúpeme a uvaríme domäkka. Zlejeme a spolu s 50 ml horúceho mlieka pretlačíme na pyré. Ochutíme soľou, muškátovým orieškom a 1 až 2 ČL sekanej bazalky. 1 filetu zo zubáča alebo z lososa s kožou pokvapkáme citrónovou šťavou, osolíme, okoreníme a opečieme kožou smerom dole na 1 ČL oleja. Po 3 minútach otočíme a dopečieme.

Rýchly šalát (400 kcal, 18 g tuku)

Na 1 porciu:

250 g zemiakov nakrájame na mesiačiky a premiešame s rascou, mletou paprikou, korením čili, rozmarínom, oreganom, so soľou a s 1 PL oleja. Preložíme na plech a pečieme asi 40 minút pri teplote 200 °C. Hrsť listového šalátu premiešame s 1 na kocky nakrájanou paprikou, 30 g syra feta light a 1 ČL mandlí. Ešte raz ochutíme a podávame.

Zemiakovo-zeleninová polievka (410 kcal, 15 g tuku)

Zemiakovo-zeleninová polievka 6 obrázkov vo fotogalérii Zemiakovo-zeleninová polievka

Na 1 porciu:

200 g zemiakov, 1/2 mrkvy, 1/2 póru očistíme a nakrájame na kocky. 75 g hovädzieho mletého mäsa opečieme na 1 ČL oleja. Pridáme zeleninu a 200 ml vývaru a 20 minút varíme. Zapracujeme 2 až 3 PL mlieka. Ochutíme soľou, mletým čiernym korením a muškátovým orieškom.

Zapekaný zemiak (310 kcal, 3 g tuku)

Zapekaný zemiak 6 obrázkov vo fotogalérii Zapekaný zemiak

Na 1 porciu:

1 veľký (môže byť predvarený) zemiak zabalíme do alobalu a 45 minút pečieme pri 200 °C. 100 g nízkotučného tvarohu ochutíme soľou, korením čili a 1 PL horčice. Vymiešame dohladka. 50 g dusenej šunky a 1 cibuľu nasekáme na kocky a opečieme. Zemiak pozdĺžne prekrojíme, trochu vydlabeme a naplníme tvarohom, šunkou a sekanou petržlenovou vňaťou.

Tlačiť Diskusia (3)