Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

5 potravín, ktoré zvyšujú inteligenciu: Ak ste tieto jedlá ešte nezaradili do jedálnička, je najvyšší čas!

24.01.2016 Casprezeny.sk

Stačí sa poobzerať v prírode a spestriť si jedálniček o pár potravín, ktoré vám budú zaručene chutiť.

Mliečne výrobky obsahujú tuky, ktoré sú pre mozog dôležité. 4 obrázky vo fotogalérii Mliečne výrobky obsahujú tuky, ktoré sú pre mozog dôležité.

Tie, na ktoré sme sa zamerali dnes my, sú pomocníkmi pre dobré fungovanie mozgových funkcií.

1. Mastné ryby - makrely, sardinky alebo losos

Viac ako polovicu mozgu tvoria tuky a vyše 65% ich patrí do skupiny Omega. Tieto tuky sú dôležité pre vývoj mozgových buniek a údržbu bunkových membrán. Hrajú tiež veľkú úlohu na neurónovej aktivite a pomáhajú mozgovým bunkám komunikovať medzi sebou. Stanovte si ako pravidlo, že aspoň dvakrát v týždni si dáte porciu ryby.

2. Mliečne produkty

V prieskumoch, ktoré sa robili na amerických a austrálskych obyvateľoch, sa preukázalo, že tí, ktorí pravidelne konzumujú mliečne výrobky, uspeli v testoch logického uvažovania a pamäťových cvičeniach oveľa lepšie než tí, ktorí sa mliečnym výrobkom vyhýbajú. Mliečne výrobky samozrejme obsahujú zase tuky, ktoré sú pre mozog dôležité. Keď o tie zdravé tuky začne prichádzať, môže to spôsobiť ochorenia ako je skleróza a ďalšie problémy. Proteíny, kalcium, vitamín D a magnézium.

Stanovte si ako pravidlo, že aspoň dvakrát v týždni si dáte porciu ryby. 4 obrázky vo fotogalérii Stanovte si ako pravidlo, že aspoň dvakrát v týždni si dáte porciu ryby.

3. Pečeň

Mozog spotrebuje asi 25% celkového množstva kyslíka v tele. Železo je potrebné k tomu, aby sa kyslík dostal k mozgu pomocou krvného hemoglobínu. Pečeň je jedným z istých zdrojov železa. Neobsahujú však iba tento kov, ale tiež sú bohaté na vitamín B1, B6, B9 a B12. Tie majú vplyv na poznávacie funkcie mozgu a tak ovplyvňujú výsledky inteligenčných testov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

4. Vajcia

Dobrým zdrojom železa sú pre vegetariánov vajcia. Tie obsahuje fosfolipidy a lecitín, ktoré sú základom pre stavbu mozgových buniek. Vajcia sú tiež bohaté na aminokyseliny, ktoré sú životne dôležité pre nervové mediátory.

5. Špenát

Doma vám iste vždy hovorili, že musíte jesť veľa zeleniny, pretože je zdravá. Mali pravdu, ale dbať by ste mali tiež na pestrosť v tomto ohľade. Pekne nech máte tanier v dúhových farbách. Všetka listová zelenina, teda aj špenát je bohatá na vitamín B9 a foláty, ktoré hrajú úlohu pri vývoji nervového tkaniva plodu, a tiež pomáha obnovovať krvné bunky.

6. Strukoviny

Aby ste si zaistili stabilnú hladinu cukru v tele a mozgu poskytli dostatočné množstvo paliva na výkon, mali by ste jesť aspoň jednu porciu strukovín denne. Mozog je závislý od glukózy, ale používa ju len ako palivo. Spotrebuje viac ako päť gramov za hodinu, ale nevie, ako ho ukladať, preto potrebuje mať pravidelný prísun krvným obehom.

Aby ste si zaistili stabilnú hladinu cukru v tele a mozgu poskytli dostatočné množstvo paliva na výkon, mali by ste jesť aspoň jednu porciu strukovín denne. 4 obrázky vo fotogalérii Aby ste si zaistili stabilnú hladinu cukru v tele a mozgu poskytli dostatočné množstvo paliva na výkon, mali by ste jesť aspoň jednu porciu strukovín denne.

7. Banány

Bohaté na magnézium, nevyhnutné minerály k prenosu nervových impulzov. Ďalej obsahujú vitamín B6, jeden jediný banán v sebe obsahuje tretinu odporúčanej dennej dávky. Tieto vitamíny sú súčasťou správneho fungovania nervového systému.

PORADNE: jedálniček (2) , Aký bude rok 2014? (6) , zdravie (1) , Zdravie (1) , chudnutie s forskolinom (4) , Zdravie (1)
Tlačiť Diskusia (2)
NEPREHLIADNITE
Vyrobte si vlastné menovky na vianočné darčeky