Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Ako zdravo schudnúť? Igor Bukovský má pre vás 3 domáce úlohy: Hneď z prvej bývajú prekvapení takmer všetci!

26.01.2016 Lenka Májiková

Exkluzívne tipy od Igora Bukovského, s ktorými sa schudnúť podarí aj vám. Veľa šťastia!

3 diétne úlohy podľa Igora Bukovského. 3 obrázky vo fotogalérii 3 diétne úlohy podľa Igora Bukovského.

MUDr. Igor Bukovský, PhD., Ambulancia klinickej výživy:

Ak ste si vzali k srdcu pripomienky z minulého týždňa, máte už svoju motiváciu a učíte sa rozlišovať medzi tým, kedy ste naozaj hladné a kedy ste len dostali na niečo chuť. Fajn, takže prvé dve – a to tie najdôležitejšie úlohy ste zvládli. Dnes rozdáme ďalšie tri domáce úlohy z mojej knihy Plán B, ale nikto tu nebude podvádzať, pretože kto podvádza, klame len sám seba.

Prvá

Začnite si zapisovať všetko, čo počas dňa zjete a vypijete! Niektorí naši klienti si to cez deň fotia do mobilov a večer si všetko prepíšu do zošita. Takmer všetci bývajú veľmi prekvapení z dvoch vecí:

❶ z toho, koľko v skutočnosti jedia a ako veľa jedia večer

❷ ako veľmi im takéto zapisovanie pomáha uvedomiť si svoje jedenie a prejedanie. Ak ste si doteraz mysleli, že na chudnutie sú potrebné len činky, chyťte do ruky aj pero a budete prekvapené aj vy!

Druhá

Odteraz už nikde nikdy žiadny výťah a chodiace schody! Nerobte žiadne kompromisy. Ak to nie je možné, hľadajte si iné príležitosti na čo najviac prirodzeného pohybu. Sedíte 8 hodín v práci a doma ďalšie 4? Celkom určite neschudnete tým, že pôjdete trikrát do týždňa na hodinu do fitka! To sa ešte nikomu nepodarilo. Zakaždým, keď sedíte bez pohybu dlhšie ako hodinu, váš metabolizmus sa môže spomaliť až o desať percent a tukové tkanivo sa hromadí najmä okolo čriev, srdca a v pečeni. Výskum na jednej holandskej univerzite ukázal, že ak administratívni zamestnanci prestali na dva mesiace používať výťahy a chodiace schody, schudli v priemere vyše 2 kg oproti kolegom, ktorí sa všade veselo vozili ďalej. Aké jednoduché!

Tretia

Nepríďte domov z práce veľmi hladné! Nikdy. Pred odchodom z roboty alebo počas cesty domov si zjedzte napríklad za hrsť sušených hrozienok a k tomu za hrsť mandlí. Alebo niečo iné, čo má v sebe trochu dobrého cukru a trochu zdravého tuku: horkú čokoládu s lieskovcami, malú müsli tyčinku s orechmi (bez polevy!), banán s kúskom horkej čokolády a pod. Ak neprídete domov hladné, zjete menej na večeru. Ak zjete menej na večeru, nebudete v noci potichu pod paplónom zbytočne priberať.


 

Len motivácia, nie pevná vôľa, vám počas chudnutia dáva silu. Musí byť konkrétna a vaša! Ak ju ešte nemáte, nájdite ju. Napíšte si na papier svoju motiváciu, bez nej sa nemôžete pohnúť ďalej! Takže nie pevná vôľa, ale silná motivácia dokáže človeku prepnúť hlavu. Kým sa aspoň trochu nedotkneme aj svojich emócií, nepochopíme, prečo priberáme, a budeme hľadať riešenie tam, kde nie je.

Jedlo môže mať až takú veľkú moc, že vždy – hoci iba na chvíľu – zakryje aj tie najhoršie emócie voči sebe: nenávisť a hnev. Ako je to možné? Ako je možné, že sa človek nenávidí za svoje kilá navyše, ale prejedá sa ďalej? Jedlo môže byť veľmi silná droga, ktorá vás na chvíľu zbaví aj tých najhorších pocitov. Lenže, keď sa zlé pocity vrátia, sú ešte silnejšie a vy musíte jesť znova a viac a bludný kruh sa uzatvára. Pomoc existuje, záchrana je možná! Dokázali to stovky našich klientov a tisíce ďalších ľudí, dokážete to aj vy! Pozrite sa na svoj život z výšky a tešte sa na to, že budete žiť ako človek bez zbytočných kíl. A začnite hocijakou maličkosťou už dnes!

Tak do toho, dievčatá a dámy! Celá ambulancia klinickej výživy vám drží všetky palce a tešíme sa na ďalšiu z vás, ktorá od nás získa knihu Plán B – manuál zdravého chudnutia.


 

Podarilo sa aj vám schudnúť a zmeniť tak svoj život? Pošlite nám svoj príbeh s fotografiami na e-mail lenka.majikova@ringier.sk alebo na adresu redakcie a získate knihu Plán B od Igora Bukovského.

Tlačiť Diskusia