Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

8 najčastejších diétnych omylov, kvôli ktorým nikdy neschudnete! Prekvapí vás, čo všetko robíte zle

10.02.2016 Casprezeny.sk

Snažíte sa chudnúť, ale namiesto toho, aby išli kilá dole, skôr pribúdajú? Možno robíte niektorú z diétnych chýb.

Jednou z najdôležitejších živín pri chudnutí sú bielkoviny. 7 obrázkov vo fotogalérii Jednou z najdôležitejších živín pri chudnutí sú bielkoviny.

Možno ste si dali nereálny cieľ, koľko chcete schudnúť a za aký dlhý čas. Tomu podriaďujete všetko, aj pohyb, takže chodíte každý deň behať do parku. Avšak po pár dňoch, keď sa postavíte na váhu, ste nemilo prekvapené. Odhaľte, kde je problém! 

Správny pomer bielkovín

Jednou z najdôležitejších živín pri chudnutí sú bielkoviny. Dokážu totiž človeka zasýtiť na dlhšiu dobu, a navyše sú potrebné pre tvorbu svalovej hmoty. Čím viac bielkovín máte, tým rýchlejšie sa svaly tvoria a zbavujete sa tuku. Lenže všetkého veľa škodí a ak máte bielkovín nadbytok, telo ich začne ukladať ako tuky. Dospelý človek by mal prijať 0,8 až 1,2 gramu bielkovín na kilogram svojej hmotnosti.

Šalát na obed

Akonáhle sa žena rozhodne schudnúť, tak sa v jej chladničke zrazu objaví väčšie, ako veľké množstvo zeleniny a ovocia. Na obed jedáva jedine zeleninové šaláty a čokoľvek iné ju uráža. Ale šalát na obed je jednou z najväčších (a najčastejších) diétnych chýb. Nie je to energeticky dostatočne hodnotné jedlo, ak do neho nehodíte kus mäsa alebo napríklad vajíčko, aby ste získali bielkoviny. A dresingy, krutóny alebo kúsok slaniny môžu zo šalátu zase urobiť kalorickú bombu. Nie je to energeticky dostatočne hodnotné jedlo, ak do neho nehodíte kus mäsa alebo napríklad vajíčko. 7 obrázkov vo fotogalérii Nie je to energeticky dostatočne hodnotné jedlo, ak do neho nehodíte kus mäsa alebo napríklad vajíčko.

Slabé raňajky

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ak sa na vašom raňajkovom stole objavuje len jeden pohár džúsu a nič iné, potom nečudo, že namiesto chudnutia by ste mohli získať nejaké kilá navyše. Uvedomte si, že okrem ovocia skrytého v pohári sa v takýchto raňajkách skrýva ešte niekoľko kociek cukru. Chýbajú tu živiny, ktoré by vás zasýtili na celé dopoludnie. Navyše sladký džús akurát zvýši hladinu inzulínu v krvi, a tak budete mať čoskoro hlad. Keď si dáte malý pohárik džúsu, ale pridáte k tomu ešte celozrnný chlieb a nejaké bielkoviny, ako napríklad vajíčko, potom chybovať rozhodne nebudete. Chýbajú tu živiny, ktoré by vás zasýtili na celé dopoludnie. 7 obrázkov vo fotogalérii Chýbajú tu živiny, ktoré by vás zasýtili na celé dopoludnie.

Rýchle chudnutie

Chudnutie je beh na dlhú trať a prvé kilo alebo dve nie sú také viditeľné, čo niekoho môže deprimovať. A tak túži po ešte väčšom úbytku, a dôjde to tak ďaleko, že schudne 2 kilogramy za týždeň. To už je trochu moc, pretože namiesto toho, aby sa človek zbavoval tuku, spaľuje svaly. Ideálne je úbytok 0,5 až 1 kilogramu týždenne. Potom máte istotu, že vám vysnívaná váha vydrží. Ideálne je úbytok 0,5 až 1 kilogramu týždenne. 7 obrázkov vo fotogalérii Ideálne je úbytok 0,5 až 1 kilogramu týždenne.

Nedostatok spánku

Chuť do jedla a hormóny, ktoré ju majú na svedomí, sú do veľkej miery ovplyvnené tým, ako veľmi a ako dlho spíme. Pokiaľ máme nedostatok spánku, zvyšuje sa hladina hormónu ghrelinu a znižuje sa hladina leptínu. Ani jedno nie je v poriadku, čísla by mali byť naopak. Ghrelin totiž povzbudzuje chuť do jedla, takže čím viac ho máme, tým väčšie chúťky nás prenasledujú. A leptín nám zase dáva najavo, že nie sme hladní. Čím menej ho máme, tým je pocit hladu väčší, aj keď sme sa práve najedli. Pokiaľ máme nedostatok spánku, zvyšuje sa hladina hormónu ghrelinu a znižuje sa hladina leptínu. 7 obrázkov vo fotogalérii Pokiaľ máme nedostatok spánku, zvyšuje sa hladina hormónu ghrelinu a znižuje sa hladina leptínu.

Nizkotučné jedlá

Nízkotučné priamo lahodí chudnúcemu uchu. Človek má totiž pocit, že kde nie je tuk, tam nie sú ani kalórie, a tak vlastne nemôže pribrať. Ale omyl. Potraviny, kde je odstránený tuk, sú obohatené napríklad o umelé sladidlá a škroby, ktoré jedlu majú dodať nejakú chuť. A energetická hodnota sa tým môže zvýšiť. Okrem toho umelé sladidlá naše telo akurát klamú. Mozog očakáva, že dostane cukor, ale tak sa nestane, takže nakoniec nás podvedome donúti zjesť niečo sladké. Človek má totiž pocit, že kde nie je tuk, tam nie sú ani kalórie, a tak vlastne nemôže pribrať. 7 obrázkov vo fotogalérii Človek má totiž pocit, že kde nie je tuk, tam nie sú ani kalórie, a tak vlastne nemôže pribrať.

Nesprávna miera pohybu

Pohyb a chudnutie idú ruka v ruke. Lenže musíte sa hýbať správne, aby ste schudli, čo môže byť občas trochu umenie. V prvom rade je dôležité držať sa v správnej tepovej frekvencii. Akonáhle sa dostanete nad svojou hladinu, začnete spaľovať cukry, nie tuky. A akonáhle sa dostanete pod ňu, nebudete spaľovať nič a budete mať maximálne tak dobrý pocit. Okrem toho, ak máte obľúbené cvičenie, ktoré robíte dlhú dobu, vaše telo na to prestane reagovať, a tak prestane spaľovať. Ideálnu tepovú frekvenciu vypočítate tak, že od čísla 220 odčítate svoj vek. To je maximálna tepová frekvencia, ideálna, pri ktorej budete chudnúť, sa pohybuje zhruba na 55 až 65%. Akonáhle sa dostanete nad svojou hladinu, začnete spaľovať cukry, nie tuky. 7 obrázkov vo fotogalérii Akonáhle sa dostanete nad svojou hladinu, začnete spaľovať cukry, nie tuky.

Nesprávna frekvencia jedla

Chybou, ktorej sa ľudia často dopúšťajú, je tiež zlá frekvencia jedla. Ak sa dopoludnia držíte a takmer nič nejete, môže sa vám to popoludní škaredo vypomstiť. Telo jednoducho energiu potrebuje, a ak mu ju nedodáte, samo si o ňu povie, a to pomerne dramatickou formou, takže sa môže stať, že na večeru doma vyplienite celú chladničku. Preto sa snažte väčšinu jedla smerovať skôr do ranných a dopoludňajších hodín, a pohov si dajte naopak popoludní. Navyše máte väčšiu šancu, že jedlo z dopoludnia počas zvyšku dňa spálite.

Tlačiť Diskusia
NEPREHLIADNITE
Vyrobte si vlastné menovky na vianočné darčeky