Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

9 najhlúpejších mýtov o chudnutí: Ak týmto radám stále veríte, nečudujte sa, že neviete zhodiť

13.02.2016 Casprezeny.sk

Ak sa pri chudnutí spoliehate na týchto deväť rád, nečudujte sa, že ručička na váhe nielen neklesá, ale posúva sa stále nahor.

Ak tomuto veríte, potom sa nečudujte, že neviete zhodiť. Ak tomuto veríte, potom sa nečudujte, že neviete zhodiť.

Medzi radami na tému ako schudnúť, sa nájde veľa hlúpych mýtov. Pozor, dámy, tomuto neverte! 

Pre laika je ťažké sa v nich vyznať - patrí sem napríklad obľúbená rada, že keď chcete chudnúť, čaká vás hladovanie. Niekedy zase ide skôr o výhovorky - ako napríklad o to, že nemôžete byť štíhli, pretože máte obezitu v rodine. Vážne? Pozor, dámy, to je lož. Tak ako kopa ďalších absurdných tvrdení, ktorými pokúšame svoje telo s vidinou štíhlej postavy.

1. Funguje jediná diéta - nejesť

Ak si so všetkými diétami tykáte ako s najlepšou kamarátkou, potom pre vás zrejme bude platiť úplný opak. Zvyknite si na päť menších jedál denne, musíte sa takzvane "rozjesť". Zrejme vás prekvapí, koľko kvalitného jedla (ovocia, zeleniny, kvalitných syrov, celozrnných produktov, mäsa) by ste do seba mali dostať, aby metabolizmus fungoval tak, ako má, a telo dostalo správnu energiu - prázdne kalórie sú cestou do pekla.

2. Nadváhu máme v rodine, nemôžem byť štíhla

Pravda je, že dedičnosť sa podieľa na obezite až 70 percentami. Dedičných faktorov je viac a je ťažké sa v nich vyznať, gény totiž ovplyvňujú chuť do jedla, schopnosť spaľovať, bazálny metabolizmus, metabolické poruchy, ukladanie tukov a tak ďalej. Kým si ale nenecháte urobiť špeciálne genetické testy, nikdy nebudete vedieť, či je vaša obezita dedičná, alebo je len súborom pevne ukotvených návykov a zvykov, stresu, vzťahu k jedlu. Ak nemôžete schudnúť ani s odborníkmi a ak máte pocit, že v tom "majú prsty" gény, skúste, skôr než rezignujete, spoluprácu s psychológom, psychiatrom, atď.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

3. Tabletky a koktaily zaberajú

 

Všetky doplnky stravy, ktoré kúpite v lekárni, chróm, koktaily alebo medikácie od lekára, nie sú samospasiteľné. Fungujú len ako barlička, ktorá by vám mala pomôcť v najťažšom období. Hlavná práca je len na vás!

4. Schudnúť znamená vynechať všetky cukry

Zabudnite na sladkosti, torty, zmrzliny a čokoládu, ale vezmite na milosť zemiaky, ryžu, cestoviny, tmavé pečivo, strukoviny. Trik spočíva v tom, že bez kvalitných sacharidov telo dobre nepracuje. Sacharidy si doprajte predovšetkým v prvej polovici dňa a večer ich už obmedzte. Ak máte neodolateľnú chuť na sladké, dajte si kúsok horkej čokolády, ale potom sa vráťte k redukčnému režimu.

5. Neraňajkujem, ušetrím kalórie

Ranné jedlo je najdôležitejšie z celého dňa. Má za úlohu dodať vám energiu a naštartovať spaľovanie. Vynechávanie raňajok je kontraproduktívny nezmysel. Mnohými výskumami je dokázané, že ich vynechávanie je jedným z "hriechov" sprevádzajúcich obezitu.

6. Bez tukov sa lepšie chudne

Záleží na tom, aké tuky a v akom množstve. Dokonca aj čistú masť berú odborníci na výživu v posledných rokoch na milosť, takže sa malého množstva živočíšnych tukov nebojte. Pri redukčnom režime stavte na zdravé rastlinné a rybie tuky. Olivový olej, sezamový, ale napríklad aj konopný a kokosový. Ak vylúčite z jedálnička túto zložku potravy, bude telo v strese a rozhodne "nepustí" zásoby, ktoré má.

7. Stačí zhodiť, potom už to bude v pohode

Naopak, schudnutie znamená začiatok. Keď dosiahnete vysnívaú hmotnosť, začína sa skutočná skúška trpezlivosti, vytrvalosti, zodpovednosti a motivácie. Aby ste si ju udržali, musíte zmeniť nielen svoje návyky, ale hlavne myslenie. Ide to jedinou cestou - vydržať nový režim tak dlho, až sa zmenený životný štýl stane súčasťou vášho života ako celku.

8. Od piatej nejem!

Ďalší nezmysel, najmä ak chodíte spať okolo polnoci. Mali by ste si dať o pol ôsmej ľahkú večeru. Takto budete o desiatej večer hladní obchádzať chladničku a o pol jedenástej vybielite chladničku. Správne by ste mali jesť naposledy tri hodiny pred spaním. Ideálne sú dusená zelenina, ľahko upravené biele mäso, rizoto, polievky.

9. Light výrobky pomáhajú

Nepomáhajú! Veľakrát neobsahujú tuky, zato veľa cukrov, a naopak. Ak majú menej kalórií, väčšinou si ich doprajeme viac - efekt je tak nulový. Navyše umelé sladidlá, ktoré mnohé light potraviny obsahujú, sú predmetom sporov medzi odborníkmi a mnohí z nich ich vôbec neodporúčajú konzumovať. Môžu však byť dobrou voľbou pre niekoho, kto si musí počítať skutočne každý kilojoul.

+ 1 mýtus

Čím dlhšie budem cvičiť, tým lepšie

Dlhý aeróbny tréning je najlepšou cestou k štíhlej línii, avšak oveľa efektívnejšie pre zhadzovanie je cvičiť častejšie kratšiu dobu. Na dvoj- a viachodinové intenzívne cvičenie zvyčajne nemáme dosť energie, a tak nie je efektívna. Kratšie športové zaťaženie niekoľkokrát týždenne zrýchli váš bazálny metabolizmus, ktorý sa kľúčovým spôsobom podieľa na spaľovaní, a je oveľa efektívnejší. Teda: lepšie trikrát 45 minút než jedenkrát 120 minút.

Tlačiť Diskusia (2)