Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

10 overených spôsobov, ako poraziť svoju chuť na sladké! Vyskúšajte ich, zaručene fungujú

26.02.2016 KaD

Neviete ani deň vydržať bez zákuskov či iných sladkostí? Ponúkame vám 10 overených trikov, ktoré pomôžu dokonca aj vám.

Zaručené triky, ktoré vám pomôžu odolať chuti na sladké. Zaručené triky, ktoré vám pomôžu odolať chuti na sladké.

Dnes všetci naokolo píšu o tom, aký škodlivý je cukor. No ako zvládnuť chuť na sladké, to nám už povie málokto. My sme vypátrali spôsoby, ktoré pomôžu dokonca aj tým, kto ani deň nevydrží bez koláčov a zákuskov.

 
Prebytok cukru, ktorý každodenne prijímame v strave vyvoláva množstvo nebezpečných chorôb od cukrovky cez vysoký krvný tlak, infarkt až po rakovinu hrubého čreva. Americkí vedci už dávno prirovnávajú škodlivosť cukru k účinkom alkoholu a tabaku a navrhujú nazývať cukor narkotikom. Náš mozog totiž reaguje na cukor ako na drogu a stáva sa na ňom závislým. Naša závislosť na cukre rástla roky a preto nemôžeme jednoducho s cukrom skoncovať zo dňa na deň. No môžeme to urobiť postupne - znižovaním denných dávok na minimum. Experti Svetovej zdravotníckej organizácie radia toto - tu je váš plán.

1. Poriadne sa vyspite

 
Áno, jednoducho choďte spať skôr a spite 8 hodín. Nedostatok spánku totiž náš organizmus interpretuje ako stresovú situáciu a vysiela do tela hormóny, ktoré zvyšujú náš apetít. Jedna bezsenná noc stačí na to, aby ste na druhý deň zjedli až o 200 kilokalórií naviac.Poriadne oddýchnutému človeku to k šiškám a koláčom zvádza menej.

2. Dajte si vyšetriť krv  

 
Ak vám chýba chróm, zinok alebo magnézium, tiež sa to môže prejavovať chuťou na sladké. Jete dosť orechov, listovej zeleniny, vajec, rýb, jabĺk, šošovice, tekvicových semienok a morských produktov? Určite si ich doplňte do jedálneho lístka. 

3. Jedzte bielkoviny

Je to spôsob, ako udržiavať stabilnú hladinu glukózy a inzulínu v krvi a potlačiť chuť na sladké. V ideálnom prípade by sme mali prijímať bielkoviny pri každom jedle, no povinne na RAŇAJKY. Pod bielkovinami myslíme nielen mäso a ryby, ale aj orechy, semienka, vajcia a strukoviny.

4. Jedzte často menšie porcie

Ľudia, ktorým hladina cukru počas dňa neskáče, nemajú s cukrom žiaden problém. Skúste jesť každé 2 či 2,5 hodiny. Rozdeľte si stravu na malé porcie a zistíte, že ak nebudete pociťovať veľký hlad, ľahšie prejdete okolo cukrárne bez toho, aby ste si vzdychli.

5. Schovajte sladkosti z očí

 
Ak na vás v chladničke čaká kusisko torty a v zásuvke stola keksy, ťažko im odoláte. Takže skrátka a dobre nekupujte to, čo vám škodí.A ku kávičke si dajte radšej sušené ovocie.

6. Hýbte sa!

 
Pravidelný pohyb je vynikajúci spôsob, ako sa vysporiadať so stresom, ktorý je častou príčinou našej citovej naviazanosti na čokoládu či sladký džem.

7. Doplňte si dobrú tuky

 
Tieto tuky sú mimoriadne dôležité pre zachovanie hormonálne vyrovnanosti organizmu a pomáhajú nám cítiť sa dlhšie sýte. Zdravé nenasýtené tuky sú v avokáde, orechoch a semienkach aj olivovom oleji.

8. Varte si doma

 
Aby sme znížili množstvo cukru v strave, treba si naše jedlo dopredu premyslieť a pripraviť. Sladké prídavky dnes dávajú výrobcovia dokonca aj do nakladaných uhoriek - takže jediný spôsob, ako sa tomu vyhnúť je variť si jedlo doma. 

9. Prestaňte piť kalórie

 
Akákoľvek forma tekutého cukru je oveľa horšia, ako tuhé jedlo s cukrom. Sladené nápoje - malinovky vedú narkotikum priamo k vašej pečeni a ani sa nesnažia vytvoriť ilúziu nasýtenia. Každá limonáda, ktorú vypijete, provokuje ku konzumácii ďalších a ďalších cukrov. 

10. Pridávajte do jedál korenie

 
Škorica, muškátový oriešok a kardamon prirodzeným spôsobom dosládzajú jedlá a nápoje, pomáhajú regulovať hladinu cukru v krvi a držať pod kontrolou vašu závislosť na bielom jede. 
Tlačiť Diskusia
Vyrobte si vlastné menovky na vianočné darčeky