Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Saša schudla bez hladovania 7 kíl, ale zadarmo to nebolo: Igor Bukovský má pre ňu 2 dôležité odkazy!

24.03.2016 Lenka Májiková

Vďaka športu mala Saška v detstve optimálnu postavu. Problém nastal, keď odložila hádzanársky dres. Apetít športovkyne jej zostal a prijatú energiu nemala kde minúť.

Jedného dňa v lete minulého roka si Saška povedala, že je najvyšší čas s tým niečo urobiť. 5 obrázkov vo fotogalérii Jedného dňa v lete minulého roka si Saška povedala, že je najvyšší čas s tým niečo urobiť.

Alexandra Šurániová (26): Ide to aj bez hladovania

Pôvodná váha: 70 kg

Výška: 166 cm

Súčasná váha: 63 kg

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

-7 kg za 7 – 8 mesiacov

,,Nikdy som nepatrila medzi chudé deti, ale tým, že som chodila na tréningy hádzanej, bola som stále v pohybe a nebolo tak na mne vidieť, že by som mala kilá navyše. V puberte som prestala športovať a vtedy som začala postupne priberať.“

,,Cvičím podľa videí.“

Jedného dňa v lete minulého roka si Saška povedala, že je najvyšší čas s tým niečo urobiť. ,,Prestala som sa cítiť pohodlne a šťastne vo svojom tele, a samozrejme, svoje spravili aj poznámky z môjho okolia.“ Do chudnutia sa pustila celkom sama. Čítala si rôzne odporúčania a články, ktoré sa zaoberali chudnutím a cvičením. Na základe nich upravila stravu a začala sa viac hýbať.

Cíti sa lepšie a zdravšie, a to ju na tom teší najviac. 5 obrázkov vo fotogalérii Cíti sa lepšie a zdravšie, a to ju na tom teší najviac.

,,Základom je pravidelné stravovanie. Jem každé 3 hodiny, vynechávam ťažké a vysmážané jedlá a zaviedla som ľahké večere.“ Okrem toho Saška obmedzila pečivo a prestala si sladiť kávu i čaj. ,,Začala som piť čistú vodu, žiadne ochutené nápoje.“ K zdravej strave opäť pridala pravidelný pohyb. ,,Nemám rada fitnescentrá, tak som začala cvičiť doma. Napozerala som si rôzne videá a cviky si vyberám podľa toho, ktorú partiu si chcem v daný deň precvičiť. Hýbem sa aspoň 2- až 3-krát týždenne približne po 30 – 45 minút.“

,,Nechám to tak, nemá to zmysel.“

Znie to celkom ľahko, no nabehnúť na nový režim nebolo pre ňu vôbec jednoduché. ,,Jediné, čo pomôže vytrvať, je pevná vôľa. Veľakrát som si povedala, že to nechám tak, že to nemá zmysel... Ale keď som si predstavila, čím všetkým som si už prešla, tak by ma veľmi mrzelo, že som to vzdala.“ Ak aj zhreší, tak len s horkou čokoládou. ,,Keď mám chuť na sladké, dám si kúsok kvalitnej čokolády.“ Stojí ju to veľké sebazaprenie, no Sašku v jej snahe nič nezastaví.

Niekedy stačí málo a zmena je obrovská! 5 obrázkov vo fotogalérii Niekedy stačí málo a zmena je obrovská!

,,Cítim sa lepšie a zdravšie, a to ma na tom teší najviac.“ Jej cieľom je zlepšiť si kondíciu, vytvarovať telo a dosiahnuť vysnívajú váhu. Magické číslo je 55. ,,Pokračujem ďalej a uvidím, či sa mi to splní, hoci už teraz som so sebou spokojná. Som na seba hrdá na to, čo sa mi podarilo,“ uzatvára usmievavá Saška.

Čo vám odkazuje Saška?

Dajte sa na to aj vy, za ten dobrý pocit z dosiahnutého výsledku to naozaj stojí! Držím palce všetkým, ktorí sa snažia o zníženie váhy a robia niečo pre svoje telo.

Nabehnúť na nový režim nebolo pre ňu vôbec jednoduché. 5 obrázkov vo fotogalérii Nabehnúť na nový režim nebolo pre ňu vôbec jednoduché.

Čo si Igor Bukovský myslí o Saškinej premene?

Saška vytiahla v sebe skoro zabudnutú dušu bojovníčky, veď hádzaná je tvrdý šport. Nie je dôležité, že si zamenila pevnú vôľu za motiváciu, dôležité je, že má tú svoju dlhodobú motiváciu! Chcem Saši odkázať dve veci:

1. Vypnite v hlave „magické číslo“ 55 – robte to všetko pre svoje potešenie, zdravie a pozitívne sebahodnotenie. Možno nakoniec príde aj to číslo, ale nerobte z neho svoj cieľ, lebo, keď ho dosiahnete, tak potom čo? Veľa ľudí v tej chvíli stratí motiváciu, veď už dosiahli svoj vrchol, a keď človek dosiahne vrchol, nemá kam ísť, len naspäť... Nejde o to dosiahnuť vrchol, ale žiť lepší, zdravší život!

MUDr. Igor Bukovský, PhD., Ambulancia klinickej výživy 5 obrázkov vo fotogalérii MUDr. Igor Bukovský, PhD., Ambulancia klinickej výživy

2. Prestaňte jesť každé 3 hodiny a vráťte sa ku klasickému režimu troch hlavných jedál – každé jedlo vyvoláva v tráviacom systéme zápalovú reakciu, a to je dôvod, prečo organizmus starne rýchlejšie a vystavuje sa väčšiemu riziku napríklad rakoviny lymfatického systému. A vám všetkým ostatným spolu so Sašou odkazujem: Čerpajte podporu z takýchto pozitívnych príbehov; príbehov ľudí, ktorí dosiahnu svoj výsledok aj v súkromí a bez veľkých investícií do osobných trénerov a konzultantov. A hlavne si všimnite, že Saša je trpezlivá – úplne stačí aj kilo mesačne!

Chudnutie nesmie byť súťaž, ani so sebou!

Tlačiť Diskusia