Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

4 najhoršie ranné zlozvyky: Ak ich aj vy robíte, nečudujte sa, že ste potom celý deň ako mechom udretí

24.03.2016 Casprezeny.sk

Začína sa to prebudením a pokračuje to hneď potom. Ako to, že niekedy to ide dobre, ale inokedy nemusíte ani vstať ľavou nohou, a aj tak ste celý deň bez energie.

Tiež nevyskakujete z postele hneď po prvom zazvonení budíka? 5 obrázkov vo fotogalérii Tiež nevyskakujete z postele hneď po prvom zazvonení budíka?

Vaše ráno podstatne ovplyvní to, aký budete mať deň. Prečítajte si, ako vaše návyky ovplyvňujú prebúdzanie a vstávanie. Ktorých je dobré sa vzdať?

Vypínanie budíka

Tiež nevyskakujete z postele hneď po prvom zazvonení budíka? Nechávate si ho zvoniť v niekoľkominútových intervaloch a viete, že si medzi nimi ešte trochu pospíte? Tých pár minút spánku navyše nemusí znamenať taký osviežujúci bonus, ako si myslíte.

Ak po prvom zazvonení zostanete ľahko pri vedomí a čas do ďalšieho signálu využijete k tomu, aby ste sa prebrali pomaly, môže to byť pre vašu myseľ i telo priaznivé. V tele sa postupne naštartujú mechanizmy k preberaniu sa zo spánku a je to rozhodne lepšie ako vyskočiť rovno z postele, chytiť mobil a kontrolovať e-maily. "Pokiaľ ale medzi dvoma zazvoneniami zaspíte, telo zareaguje tiež. Povie si: ano, samozrejme, zlý signál, spí sa ďalej. A žiadne prebúdzanie sa nekoná," vysvetľuje doktor Rafael Pelayo zo Stanfordskej univerzity. "Keď potom budík zazvoní druhýkrát, je telo úplne zmätené a nedokáže vyslať správne signály. Aj preto si potom ráno môžete pripadať zmätene." Štúdie ukazujú, že ranné i večerné prezeranie telefónov zvyšuje u ľudí hladinu stresu. 5 obrázkov vo fotogalérii Štúdie ukazujú, že ranné i večerné prezeranie telefónov zvyšuje u ľudí hladinu stresu.

Večerná aj ranná kontorla mobilu

Niektorí z nás s mobilmi zaspávajú a ich posledné "dobrú noc" nepatrí partnerovi, ale displeju mobilu. Rovnako ráno, keď vypínajú budík (ktorý má väčšina z nás pochopiteľne na telefóne), rovno skontrolujú počasie, e-maily, Facebook kamarátov a razom je v ich mozgu miesto na stres, premýšľanie o práci, o živote druhých. To všetko namiesto toho, aby boli chvíľu sami so sebou. "Štúdie ukazujú, že ranné i večerné prezeranie telefónov zvyšuje u ľudí hladinu stresu a potom sa im nielen horšie spí, ale pochopiteľne aj vstáva," hovorí Joanna Kleinman, psychologička z New Jersey. Čo s tým? Skúste nechať telefón vo vedľajšej miestnosti a vrátiť sa ku knihám a starému dobrému obyčajnému budíku. Keď potom budík zazvoní druhýkrát, je telo úplne zmätené a nedokáže vyslať správne signály. 5 obrázkov vo fotogalérii Keď potom budík zazvoní druhýkrát, je telo úplne zmätené a nedokáže vyslať správne signály.

Neraňajkujete

Raňajky sú najdôležitejšia súčasť dňa. Telo ráno potrebuje doplniť energiu, avšak niektoré druhy potravín vhodné nie sú. Máte po nich na chvíľu pocit zasýtenia, po čase vám ale začne znovu škvŕkvať v bruchu a vy ste energeticky na dne. K takýmto jedlám patrí corn flakes s mliekom, šiška alebo rožok s džemom. Vhodné raňajky obsahujú sacharidy, ktoré doplnia energiu a zaistia vyrovnanú hladinu krvného cukru počas dopoludni. Voľte teda celozrnné pečivo, syry, jogurty alebo tvaroh, a keď už cereálie, tak nedosladzované. Voľte teda celozrnné pečivo, syry, jogurty alebo tvaroh. 5 obrázkov vo fotogalérii Voľte teda celozrnné pečivo, syry, jogurty alebo tvaroh.

Nesprávne cvičíte

Každý lekár vám povie, že lepšie je aspoň nejaké cvičenie ako žiadne. Spomenúť si na to ale hodinu predtým, ako chcete zaspať, to už je trochu neskoro. Cvičenie pred spaním nabudí telo tak, že zaspávanie sa potom spravidla odkladá. Ak môžete, cvičte ráno. Telo potrebuje prebudiť rovnako ako myseľ: stačí pár naťahovacích cvikov. Podporíte tým krvný obeh a budete sa cítiť razom čerstvejší. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí cvičia ráno, majú počas dňa menší pocit hladu, majú všeobecne nižší krvný tlak a lepšie zaspávajú než tí, ktorí nechávajú cvičenie na neskoré popoludňajšie a večerné hodiny.
Ak môžete, cvičte ráno. 5 obrázkov vo fotogalérii Ak môžete, cvičte ráno.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Tlačiť Diskusia (3)