Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
Azet.sk prejdi na

Ľahké a rýchle jedlá pre zaneprázdnené

29.11.2006 Casprezeny.sk

Nebaví vás už dlhé státie v kuchyni? Potom sú tieto rýchle jedlá pre vás ako stvorené!

Ľahké a rýchle jedlá pre zaneprázdnené

Jesť medzi dvermi je nielenže nezdravé, ale pridáva aj na kilách. Vyhraďte si preto čas aspoň raz denne na to, aby ste si v pokoji vychutnali hlavné jedlo. Ponúkame vám nasledujúce tipy na prípravu rýchlych nízkokalorických jedál.

Japonská polievka

100 g nadrobno nakrájanej zeleniny (napr. karotky, cibuľky) uvarte v 300 ml mierne osoleného zeleninového vývaru. 1 PL sójovej pasty vymiešajte dohladka s 3 PL vody a pridajte do polievky. Podávajte ozdobené mladou cibuľkou pokrájanou na kolieska alebo pásiky.

Brokolica s ryž

50 g ryže uvarte a 200 g mrazenej brokolice poduste na troške rastlinného oleja asi 7 minút. Salsu si spravíte z jednej paradajky nakrájanej na malé kocky, 2 PL mrazených alebo 1 ČL sušených talianskych byliniek, 1 ČL olivového oleja, soli a čierneho korenia. Brokolicu servírujte s ryžou preliatu omáčkou.

Šalát s jogurtom

Potrebujete 1/2 hlávkového šalátu podľa výberu (ľadový a pod.) a jednu paradajku. Šalát natrhajte na menšie kúsky, paradajku pokrájajte na plátky a zľahka premiešajte. Dresing na šalát pripravíte zo 100 g jogurtu (obsahujúceho 1,5 % tuku), 1 ČL horčice, 1 ČL kečupu, 1 ČL citrónovej šťavy, zo soli a z korenia.

Pečené zemiaky

s paradajkami 250 g zemiakov nakrájajte pozdĺžne na polovice a podobne predeľte aj jednu veľkú paradajku. Všetko mierne posoľte a poukladajte vedľa seba na plech. Rúru predhrejte na 180 °C a zeleninu nechajte piecť asi 20 minút. Na omáčku treba 150 g nízkotučného tvarohu, 3 PL jogurtu (s obsahom tuku 1,5 %) a 2 PL mrazenej bylinkovej zmesi korenia, soľ a čierne korenie.

Tlačiť Diskusia