Ľahké a rýchle jedlá pre zaneprázdnené

29.11.2006

Nebaví vás už dlhé státie v kuchyni? Potom sú tieto rýchle jedlá pre vás ako stvorené!

Jesť medzi dvermi je nielenže nezdravé, ale pridáva aj na kilách. Vyhraďte si preto čas aspoň raz denne na to, aby ste si v pokoji vychutnali hlavné jedlo. Ponúkame vám nasledujúce tipy na prípravu rýchlych nízkokalorických jedál.

Japonská polievka

100 g nadrobno nakrájanej zeleniny (napr. karotky, cibuľky) uvarte v 300 ml mierne osoleného zeleninového vývaru. 1 PL sójovej pasty vymiešajte dohladka s 3 PL vody a pridajte do polievky. Podávajte ozdobené mladou cibuľkou pokrájanou na kolieska alebo pásiky.

Brokolica s ryž

50 g ryže uvarte a 200 g mrazenej brokolice poduste na troške rastlinného oleja asi 7 minút. Salsu si spravíte z jednej paradajky nakrájanej na malé kocky, 2 PL mrazených alebo 1 ČL sušených talianskych byliniek, 1 ČL olivového oleja, soli a čierneho korenia. Brokolicu servírujte s ryžou preliatu omáčkou.

Šalát s jogurtom

Potrebujete 1/2 hlávkového šalátu podľa výberu (ľadový a pod.) a jednu paradajku. Šalát natrhajte na menšie kúsky, paradajku pokrájajte na plátky a zľahka premiešajte. Dresing na šalát pripravíte zo 100 g jogurtu (obsahujúceho 1,5 % tuku), 1 ČL horčice, 1 ČL kečupu, 1 ČL citrónovej šťavy, zo soli a z korenia.

Pečené zemiaky

s paradajkami 250 g zemiakov nakrájajte pozdĺžne na polovice a podobne predeľte aj jednu veľkú paradajku. Všetko mierne posoľte a poukladajte vedľa seba na plech. Rúru predhrejte na 180 °C a zeleninu nechajte piecť asi 20 minút. Na omáčku treba 150 g nízkotučného tvarohu, 3 PL jogurtu (s obsahom tuku 1,5 %) a 2 PL mrazenej bylinkovej zmesi korenia, soľ a čierne korenie.

Tlačiť
Čas pre ženy>Rodina>Rodičovstvo>Ľahké a rýchle jedlá pre zaneprázdnené