Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Blesková hroznová diéta

13.10.2005

Hrozno je ideálne ovocie, ktoré vám pomôže rýchlo zhodiť zopár nadbytočných kíl. Zaženie chuť na sladké a dajú sa s ním pripraviť ľahké nízkoenergetické jedlá.

 

Zdravie z hrozna
Je jedno, či máte rada biele, alebo tmavé hrozno, vášmu telu dodá toto chutné ovocie množstvo antioxidantov ako betakarotén, vitamín C, B6 a zinok. Tieto látky zvýšia ochranu buniek, aktivujú imunitný systém proti vírusom či baktériám a spomaľujú proces starnutia organizmu. Flavonoidy z hrozna sa starajú o ochranu srdca a zabezpečujú vhodnú hladinu cholesterolu v krvi. Balastné látky podporujú fungovanie čriev a pomáhajú odstraňovať zvyšky látkovej premeny z tela.
Na každý deň – spolu: 1 680 kJ
Raňajky: 0,1 l grapefruitovej alebo pomarančovej šťavy, 50 g celozrnného chleba alebo žemľu, 1 ČL nízkotučného rastlinného tuku, 30 g chudej varenej šunky alebo hydinovej salámy
Desiata: 100 g hrozna
Olovrant: 1 nízkotučný jogurt (1,5 % tuku) a 100 g hrozna

Hroznový turbo-deň
Ak chcete schudnúť ešte kilogram navyše, môžete začať diétu čisto hroznovým dňom, alebo si tento deň môžete zaradiť na tretí deň držania diéty. Počas hroznového dňa by ste mali zjesť dohromady 1 a pol kila hrozna, najlepšie rozdelených na šesť porcií. Popri tom nezabúdajte piť dostatok nesladených tekutín, ale pite ich medzi jedlami, nie spolu s hroznom.

1. deň
Obed: Teľací plnený rezeň – 1 386 kJ
100 g chudého teľacieho rezňa obložte 1 plátkom surovej šunky a v strede prekrojte, každú polovicu obložte lístkom šalvie. Polovice spojte a upevnite pomocou špáradla. Z každej strany opečte asi 2 minúty na teflónovej panvici s 2 ČL oleja. Hotové rezne potrite citrónovou šťavou a podávajte so šalátom zo žeruchy a 100 g hrozna.
Večera: Mozzarellový šalát – 1 344 kJ
50 g listového šalátu zmiešajte so 60 g nakrájanej mozzarelly a 1 na plátky nakrájanou paradajkou, pridajte 2 odkvapkané, na malé kúsky nakrájané sardinky (konzerva sardinky vo vlastnej šťave alebo v oleji). Ochuťte 2 ČL oleja a 1 ČL citrónovej šťavy alebo octu. Nakoniec do šalátu primiešajte 100 g hrozna a posypte čiernym korením.

2. deň
Obed: Ovocné kuracie prsičká – 1 344 kJ
250 g kuracích prsíčok opekajte na panvici na 1 ČL oleja asi 5 minút. Mäso vyberte a 100 g si odložte na večeru. Zvyšok mäsa udržujte teplý. Šťavu z mäsa, ktorá zostala na panvici, dolejte 2 PL vody, pridajte 2 ČL želé z červených ríbezlí a nechajte rozpustiť, potom pridajte 100 g hrozna. Upečené kuracie prsičká nakrájajte na plátky, polejte ovocnou omáčkou a podávajte s listovým šalátom zmiešaným s 1 ČL oleja, citrónovou šťavou a bylinkami.
Večera: Hydinovo-hroznový šalát – 1 260 kJ
100 g kučeravého šalátu zmiešajte s 1 ks na kolieska nakrájanou červenou paprikou, 100 g opečených a na plátky nakrájaných kuracích prsíčok (odložené od obeda) a 100 g hrozna. 1 PL nízkotučnej majonézy (môže byť aj sójová) zmiešajte s 1 PL nízkotučného jogurtu (1,5 % tuku) a dochuťte soľou a korením. Dresingom polejte šalát a posypte čerstvými bylinkami.

3. deň
Obed:
Morčacina s hroznom – 1 407 kJ
1 ČL medu rozpustite v 2 PL horúcej vody. 130 g na plátky nakrájaných morčacích pŕs opekajte asi 3 minúty v panvici na 2 ČL oleja. Mäso vyberte a udržujte teplé. 150 g hrozna vložte do panvice a zohrejte, primiešajte vodu zmiešanú s medom a nechajte chvíľu variť. Dochuťte sójovou omáčkou a podávajte s morčacím mäsom a nasekanou žeruchou.
Večera: Syrový tanier – 1 344 kJ
Na 100 g ľadového šalátu naservírujte 125 g syra cottage, 1 rozštvrtenú hrušku a 100 g hrozna. Šalát pokvapkajte 1 ČL oleja a syr bohato posypte nasekanou pažítkou.

4. deň
Obed:
Grilovaný syr
2 malé syry Encián (70 g) krátko pečte v rúre alebo v grile dovtedy, kým nezačnú voňať. Potom upečené syry opatrne položte na 100 g natrhanej čakanky. Syr pokvapkajte 1 ČL tekutého medu. Na šalát poukladajte 100 g rozpolených hrozien, ochuťte 2 ČL oleja a troškou octu.
Večera: Tuniakový šalát – 1 323 kJ
Obsah jednej konzervy tuniaka vo vlastnej šťave (90 g) zmiešajte s 1 PL nízkotučnej majonézy. Vmiešajte 1 najemno nakrájanú cibuľu, ochuťte octom a čiernym korením. Podávajte na 100 g listového šalátu a so 100 g hrozna. Posypte nasekanou petržlenovou vňaťou alebo kôprom.

5. deň
Obed: Hroznový šalát s ryžou – 1 428 kJ
25 g ryže paraboiled pripravte podľa návodu na obale a nechajte vychladnúť. Do ryže vmiešajte 2 ČL oleja, 80 g chudej uvarenej šunky nakrájanej na malé kúsky a 100 g rozpolených hroznových bobúľ. Podávajte na šalátových listoch. Posypte nasekanou petržlenovou vňaťou.
Večera: Krevetový šalát – 1 449 kJ
1 PL nízkotučnej majonézy zmiešajte s 2 PL jogurtu (1,5 % tuku). Chuťte pár kvapkami tabasca. Dresingom polejte 200 g nastrúhaného zeleru, 100 g strúhanej mrkvy a 100 g kreviet. Ozdobte 100 g hrozna a podávajte na listoch ľadového šalátu. Nakoniec šalát posypte 2 PL slnečnicových semienok.

 

Tlačiť
Čas pre ženy>Zdravá a štíhla>Diéty>Blesková hroznová diéta
Vyrobte si vlastné menovky na vianočné darčeky