Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Chudnutie s jablkami

08.10.2008

Jablká nielenže patria medzi naše najobľúbenejšie ovocie, ale sú aj perfektným partnerom na skvelú zdravú kúru v boji proti kilám.

●Jablká pokojne jedzte viac ako 1 denne. Sú bohaté na vitamíny a obsahujú sekundárne rastlinné látky, ktoré sú úžasným liekom proti civilizačným chorobám.
●Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú jablká, nepotrebujú často navštevovať lekára a trpia výrazne menej na infekcie dýchacích ciest.
●Už 2 jablká denne zapríčinia zníženie hladiny cholesterolu o viac ako 20 percent. Zároveň zabezpečia zdravé hodnoty krvného tlaku a lepší prietok krvi. To všetko je významným ochranným faktorom v boji proti ochoreniam srdca a krvného obehu.
●Jablká podporujú trávenie a chránia pred črevnými chorobami. Pomáhajú prečisťovať telo a výsledok môžete vidieť aj na krajšej pokožke.
●Okrem toho jablká obsahujú látky, ktoré pôsobia antibakteriálne, tlmia zápaly a sú antialergické.
●V neposlednom rade jablká stabilizujú hladinu cukru v krvi, a tým vás chránia pre návalmi hladu a sú ideálnymi „chuťovkami“ nielen počas diéty. Tiež naštartujú produkciu hormónov, ktoré spaľujú tuky, a vám sa tak podarí zbaviť prebytočných kíl rýchlejšie.

DÔLEŽITÉ DIÉTNE TIPY

Medzi jedlami počas dňa vypite 1 veľkú fľašu vody. Ak vám pri príprave jedál zvýši šupka z jablka, prelejte ju horúcou vodou a nechajte vylúhovať. Nápoj môžete piť medzi jedlami počas dňa. Koreniť môžete všetky jedlá podľa chuti. Obed a večeru môžete v niektoré dni prehodiť. Jedno stredne veľké jablko sa ráta ako 150 až 170 g a 1 veľké jablko ako 200 g. Na desiatu a olovrant si dajte 1 veľké jablko.

1. deň

Raňajky: Jablkový tvaroh
Postrúhajte 1 stredne veľké jablko a primiešajte ho do 100 g tvarohu. Dochuťte korením a bylinkami. Podávajte s plátkom čierneho alebo celozrnného chleba.
asi 1 050 kJ

 

Obed: Syrové rezance s jablkovým lekvárom
Ošúpte 1 veľké jablko, odstráňte jadierka a nakrájajte. Zmiešajte s 1 ČL citrónovej šťavy a povarte domäkka v troške vody (asi 1/2 šálky). Po uvarení rozmixujte. Medzitým uvarte 50 g malých rezancov v mierne osolenej vode a preceďte. Zmiešajte s 15 g nastrúhaného ementálu. Jablkový lekvár dajte navrch alebo si ho dajte zvlášť.
1 428 kJ

 

Večera: Holandský šalát
Rozštvrťte 1 veľké jablko, zbavte ho jadierok a nakrájajte na pásiky. Pokvapkajte citrónom. Nakrájajte 100 g reďkoviek a 40 g eidamu a zmiešajte s jablkami. Rozmiešajte 2 ČL oleja, 1/2 ČL horčice, 1 ČL octu a 1 PL vody. Primiešajte túto zmes do šalátu a podávajte ho na listovom šaláte spolu s čiernym chlebom.
1 386 kJ

2. deň

Raňajky: Ovocný šalát
Očistite a nakrájajte 1 stredne veľké jablko, 1 kivi, 1 malý zrelý banán a pridajte 2 PL pšeničných klíčkov.
asi 1 050 kJ

 

Obed: Záhradnícka omeleta
Rozšľahajte 1 veľké vajce s 2 PL odtučneného mlieka a okoreňte. 2 jarné cibuľky nakrájajte na tenké krúžky a primiešajte. 1 veľké jablko zbavte jadierok a nakrájajte na pásiky, ktoré opražte domäkka z oboch strán v 1 ČL oleja. Jablká zalejte vajíčkovou zmesou a dajte zapiecť. K tomu podávajte 1 plátok celozrnnej hrianky natretý 1 ČL polotučného masla.
1 470 kJ

 

Večera: Šalát „Normandia“
Pripravte marinádu z 2 ČL oleja a trochu jablkového octu a dochuťte ju korením. Zalejte ňou 100 g listového šalátu. Ošúpte 1 stredne veľké jablko, zbavte ho jadierok a nakrájajte na pásiky. Na každý kúsok jablka dajte 1 tenký plátok syra (s 30-percentným obsahom tuku). Trošku opečte, pokiaľ sa syr neroztečie, a podávajte spolu so šalátom.
1 428 kJ

3. deň

Raňajky: Jogurt s vločkami
Postrúhajte 1 stredne veľké jablko a primiešajte ho do 1 prírodného jogurtu. Tiež pridajte 30 g ovsených vločiek a škoricový prášok.
asi 1 050 kJ

 

Obed: Kuracie rezne s kompótom a ryžou
Uvarte 35 g ryže. Ošúpte 1 stredne veľké jablko, zbavte ho jadierok a nakrájajte na pásiky. Pokvapkajte ho citrónom a posypte 1/2 ČL rozdrvenými koriandrovými semienkami. Povarte domäkka v 1/2 šálky vody, kým sa jablká nerozvaria. Opražte 100 g korenených kuracích pŕs na 1 ČL oleja. Podávajte s ryžou a kompótom.
1 470 kJ

 

Večera: Jablková polievka s rybou
Nakrájajte 150 g očistených zemiakov a 100 g mrkvy. Opražte na 2 ČL oleja. Primiešajte 1 ČL najemno nastrúhaného zázvoru. Doplňte 1/4 l hydinového vývaru a 10 minút povarte. Ošúpte 150 g jabĺk, zbavte ich jadierok, nakrájajte na drobné kocky a pridajte do polievky. Varte, kým jablká nezmäknú, potom polievku rozmixujte a dochuťte. Nakrájajte zavináča na pásiky a pridajte do polievky. Nakoniec posypte nakrájaným zelerom alebo kôprom.
1 491 k

 

PORADNE: Chudnutie-lieky (2)
Tlačiť Diskusia