Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Antónia Mačingová: O očisťovaní organizmu

01.08.2009 , ana

Každú sobotu odborníčka na správnu životosprávu Mgr. Antónia Mačingová odpovedá na vaše otázky.

Ilustračné foto Ilustračné foto

Vzhľadom na to, že sa vo vašich otázkach často objavujú rovnaké problémy a opakujete v stravovaní tie isté chyby prinášame vám niekoľko otázok a odpovedí, ktoré by vám určite pomôžu.

V čom majú toxíny negatívne účinky?

Nesprávny výber, objem a skladba stravy spôsobuje, že sa telo časom zaťaží množstvom nepotrebných, toxických metabolitov. Vznikajú pri trávení a spracovaní prijatej potravy. Tieto toxíny sa ukladajú vo väzive. Ich prítomnosť sa prejavuje únavou, bolesťami hlavy, oslabeným imunitným systémom. alergiami a inými civilizačnými chorobami, ktorými sú

Načo je dobrá očista - detoxikácia?

Cieľom detoxikácie je zbaviť telo týchto škodlivých toxínov - jedov a vytvoriť harmonickú činnosť všetkých telesných funkcií. Organizmus sa škodlivých látok zbavuje potením, stolicou, močením a dýchaním - prirodzený pohyb na čerstvom vzduchu podporuje zásobovanie tela kyslíkom, a tým sa telo prirodzene detoxikuje. aj nadváha a obezita.

Ľudia si často zamieňajú detoxikáciu a odtučňovaciu diétu, v čom vidíte rozdiel a v čom podobnosť?

Spomínanou očistou väzív v našom organizme, sa telo zbavuje prebytočného lepku a vody, ktorá sa v tele zadržiava v dôsledku prekyslenia organizmu. Tak sa môže docieliť zníženie hmotnosti až o 1/5 hmotnosti. V pomerne krátkom čase sa môžete zbaviť hmotnosti a znížiť aj konfekčnú veľkosť. Dôležité je, aby sa ľudia nevracali k predchádzajúcim stravovacím návykom. Je dôležité uvedomiť si, že za to ako vyzeráme sme zodpovední iba my sami, náš životný štýl a naša voľba pri výbere a konzumácii stravy. Stále sme to my, kto si vkladá sústo do úst...

Aké formy detoxikácie odporúčate, čo všetko pomáha telu zbaviť sa škodlivín?

Ide o stupeň zaťaženia organizmu, takže je to individuálna záležitosť. Ale v mojich knihách opisujem ani nie mesiac trvajúci spôsob stravovania, ktorým docielite očistenie a harmonizáciu vnútorného prostredia a znížite aj svoju konfekčnú veľkosť. Neodporúčam drastické očisťovanie tela hladovkou bez predchádzajúceho zníženia prekyslenia organizmu.

Ktoré obdobie v roku je najvhodnejšie na detox, ako často by sa mal robiť a koľko by mal trvať?

Logicky najvhodnejším časom na detoxikáciu je obdobie po zime. V zime sa menej často konzumuje čerstvé ovocie a zelenina, ľudia sú zvyknutí prijímať ťažké, mastné jedlá, kvôli doplneniu energie. Paradoxne, takouto ťažkou stravou sa energie zbavujú. Vhodné sú jednodňové pôsty raz alebo dvakrát do mesiaca, kedy jem jeden druh potravy alebo si spraviť jednodňový pitný režim. V ten deň pijeme iba tekutiny pozostávajúce z čistiacich čajov alebo čerstvo pripravenej šťavy z nejakého druhu zeleniny.

Kto by si nemal dávať žiadne detoxikačné kúry, ktoré sú rizikové skupiny?

Detoxikáciu môže absolvovať každý, len opäť je potrebný individuálny prístup. Podľa zdravotného stavu. Voliť taký spôsob, aby sa toxíny z tela odstraňovali postupne. Už pravidelné pitie prečisťujúcich čajov sa z tela uvoľňuje veľké množstvo toxínov. Ak pomocou stravy a pitného režimu dosiahneme pravidelnú dennú stolicu - aj toto je detoxikáciia! A z môjho pohľadu najpodstatnejšia.

Na čo si treba dávať pozor počas detoxikácie, existujú nejaké negatívne vedľajšie účinky?

Žiadne radikálne zmeny zo dňa na deň. To znamená, že telu neprospejem drastickou hladovkou po predchádzajúcich hodovaniach. Opakujem, je potrebné odstrániť prekyslenie organizmu a to sa dá docieliť zmenou stravy a zvýšeným príjmom vody.

Čo sa odporúča jesť, na akých potravinách by mala byť kúra založená?

Nedá sa to opísať jednou alebo dvomi vetami. Zostavila som očistný stravovací program, ktorý obsahuje okrem odporúčaných potravín aj recepty na prípravu jednotlivých pokrmov. Po skončení detoxikácie sa môžete riadiť ďalšími odporúčaniami výberu a prípravy stravy a mojou schodíkovou metódou sa môžete dostať na vysnívanú váhu a zlepšenie zdravia.

Ako by mal človek pokračovať po skončení kúry?

Vyvarovať sa návratu k predchádzajúcemu spôsobu stravovania a životného štýlu.
Stále platí : zmeňte VSTUP, zmení sa aj VÝSTUP.
Neplatí že sme to, čo jeme... poznám veľa žien, ktoré nejedia skoro nič a "priberajú aj z vody"
Skôr by som povedala, že sme to, čo sa deje v našom tele so skonzumovaným jedlom.
HARMONIZUJTE SI STRAVOU VNÚTORNÉ PROSTREDIE A NEBUDETE POTREBOVAŤ DETOXIKÁCIU.

 

Antónia Mačingová


Svoje otázky na Mgr. Antóniu Mačingovú môžete posielať na mailovú adresu poradna@lesk.sk! K problémom nezabudnite pripísali informácie o vašom súčasnom spôsobe stravovania sa (je to dôležitá informácia, aby ste dostali uspokojivú radu).

Odpovede na nové otázky nájdete na Lesk.sk každú sobotu.


Antónia Mačingová Antónia Mačingová

Kto je Mgr. Antónia Mačingová?
Expertka na zdravú výživu, napísala dve knihy, ktoré vyšli pod názvami Zhubněte jednou provždy a Najedzte sa do štíhlosti. "V minulosti som sa často stretávala s otázkami zo strany žien, ale aj mužov, ktorí mali problémy s väčším množstvom tuku na tele. Opýtali sa, čo by mohli zjesť, aby sa nasýtili a nepribrali.
To ma motivovalo k zostaveniu takej skladby stravy, aby v priebehu 6 - 8 týždňov (nesľubujem zázraky za pár dní) ľudia pocítili a videli účinky. A verte mi, nikto, kto sa pre tento spôsob očistného stravovania rozhodol netrpel hladom," tvrdí Antónia Mačingová

Antónia Mačingová - Zhubněte jednou provždy Antónia Mačingová - Zhubněte jednou provždy V knihe " Zhubněte jednou provždy" od Antónie Mačingovej nájdete 28-dňový program stravovania - najúčinnejší program pri odkyslení organizmu, ktorý očistí vaše telo, doplní potrebné živiny a antioxidanty. Z uvedených receptov sa môžete najesť do úplného pocitu nasýtenia.
Tlačiť Diskusia (1)
Čas pre ženy>Voľný čas>Životný štýl>Antónia Mačingová: O očisťovaní organizmu
Vyrobte si vlastné menovky na vianočné darčeky