Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Trápi vás vyskoký tlak? 5 najlepších rád, ktoré vám pomôžu zatočiť s ním: TOTO určite dodržte!

17.02.2017 Casprezeny.sk

Vysoký tla je tichý zabijak. Ak týmto ochorením už trpíte, aj napriek tomu môžete svoj zdravotný stav zlepšiť. Musíte však dodržiavať tieto pravidlá.

5 rád, ako si znížiť vysoký krvný tlak. 5 rád, ako si znížiť vysoký krvný tlak.

Máte vysoký tlak čiže hypertenziu? Potom vám hrozí viac ako ostatným riziko postihnutia mozgovou mŕtvicou, vznik infarktu myokardu a srdcovo-cievnych chorôb. Ak však budete dodržiavať niektoré pravidlá, môžete aj s vyšším tlakom žiť v pohode, prípadne ho dokonca účinne znižovať. Ako na to?

1. Jedzte ovocie a zeleninu

Obmedzenie solenia je hlavným diétnym opatrením v liečbe hypertenzie. Dve muchy jednou ranou zabijete, ak vymeníte priemyselne spracované potraviny plné tuku a soli za ovocie a zeleninu. Päť porcií ovocia a zeleniny pomôže zvýšiť príjem vlákniny a zasýti pri nízkom energetickom príjme.

2. Pridajte draslík

Na zlepšení krvného tlaku sa môže podieľať aj mierny vzostup príjmu draslíka. Dopriať by ste si mali napríklad paradajky či domáci kečup, huby, strukoviny, citrusy, banány, orechy a celozrnné výrobky.

3. Chvála cesnaku

Dostupným pomocníkom je obyčajný cesnak. Za rozumnú dávku sa uvádza 1 strúčik denne, alebo po 2 - 3 týždne 1 - 2 strúčiky cesnaku s týždennou prestávkou.

4. Mierna fyzická aktivita

Hýbať by ste sa mali aspoň 5x týždenne. Začať môžete polhodinkou a záťaž pomaly navyšujte. Vyberte si taký šport, ktorý vás bude baviť - môže to byť joga, plávanie alebo napríklad práca v záhradke či prechádzky so psom.

5. Selfmonitoring

Dôležité je aj pravidelné domáce meranie. Odstránia sa tak nepresnosti merania dané tzv. syndrómom bieleho plášťa, kedy má pacient vyšší tlak pri meraní v ordinácii ako obvykle. Domáce meranie sa však musí vykonávať podľa jasných pravidiel a správne, inak výsledky môžu pacienta skôr stresovať a situáciu zhoršovať. Nevyhnutným predpokladom je použitie klinicky overených tlakomerov, na ich výsledky meraní sa dá spoľahnúť.

Čo spôsobuje vysoký tlak

Na vzniku vysokého krvného tlaku sa podieľa viac faktorov. To, čo neovplyvníme, je dedičná predispozícia. Čo ovplyvniť môžete?

• obezitu
• nadmerný prísun soli
• nedostatok draslíka, horčíka a vápnika
• nadmerné pitie alkoholu a fajčenie
• hektický životný štýl plný stresu

 

PORADNE: Aký bude rok 2014? (6) , zdravie (1) , Zdravie (1) , chudnutie s forskolinom (4) , Zdravie (1)
Tlačiť Diskusia (1)
NEPREHLIADNITE