Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Bukovský o častom mýte: Treba jesť viac bielkovín, lebo sa z nich chudne? Pravda je iná, než by ste čakali

03.03.2017 Lenka Májiková

Doktor Igor Bukovský prezradil, ako je to v skutočnosti s bielkovinami v strave počas cvičenia a chudnutia.

Naozaj potrebujeme viac bielkovín? 4 obrázky vo fotogalérii Naozaj potrebujeme viac bielkovín?

Z každej strany počúvam, že treba jesť viac bielkovín, lebo sa z nich chudne. Možno aj vaša priateľka schudla pomocou takejto diéty (napr. paleo). Fakt je, že bielkoviny spotrebujú počas trávenia 5x viac kalórií ako tuky, no ak to chcete vyskúšať, mali by ste poznať aj riziká. Prečo ich nadmernú konzumáciu neodporúčam?

● Takmer všetky naše klientky mali pri vstupnej analýze v strave nadbytok bielkovín – a nechudli! Americký výskum z roku 2012 ukázal, že ak sa ľudia prejedajú, priberú rovnaké množstvo tuku bez ohľadu na to, koľko bielkovín obsahuje ich strava.

● Ak chcete jesť najmä mäso, vajcia a tvaroh, počítajte s množstvom tuku, ktoré sa spôsobom úpravy môže navýšiť. Ak chcete jesť najmä mäso, vajcia a tvaroh, počítajte s množstvom tuku, ktoré sa spôsobom úpravy môže navýšiť. 4 obrázky vo fotogalérii Ak chcete jesť najmä mäso, vajcia a tvaroh, počítajte s množstvom tuku, ktoré sa spôsobom úpravy môže navýšiť.

● Ak máte 50 rokov a k tomu hypertenziu, nábeh na cukrovku, zvýšený cholesterol a o 20 kíl naviac, k bielkovinám by ste mali pristupovať s rešpektom a jesť maximálne 1 g na kilogram hmotnosti. Nadbytok bielkovín môže vážne ohrozovať vaše zdravie. Zo skúseností viem, že pre väčšinu ľudí to znamená zo svojej súčasnej stravy trochu bielkovín ubrať, nie pridať.


 

Igor Bukovský: Ako KONEČNE odolať hriešnym maškrtám? Skúste to trochu inak, tento trik zaručene zaberie
Na ceste k ideálnej váhe je sladké pre mnohé z vás najväčšou...

Igor Bukovský: Aj vy počítate kalórie? Je to zbytočné, pri chudnutí radšej stavte na 3 jednoduché triky
Všetci poznáme staré známe: „Rozhoduje príjem a výdaj.“ (Nielen...


 

 

● Nadmerný príjem (najmä živočíšnych) bielkovín veľmi nepriaznivo ovplyvňuje črevnú mikroflóru – podporuje premnoženie nežiaducich bakteriálnych druhov a to prispieva k zvýšenému riziku alergií, autoimunitných ochorení, chronického zápalu, úbytku mentálnej výkonnosti, aterosklerózy, nádorových ochorení a oslabuje to imunitu.

● Nadmerný príjem bielkovín podporuje rozvoj osteoporózy, preťaženie obličiek a tiež hypercholesterolémiu. A takto by sme mohli pokračovať ešte ďalej. Čo teda odporúčam? Ak chcete schudnúť a byť zdravá, nepodliehajte trendom a bielkoviny si doprajte v primeranom, maximálne len mierne zvýšenom množstve. Takto naozaj podporíte svalovú hmotu a zvýšite metabolizmus. Nadmerný príjem bielkovín podporuje rozvoj osteoporózy, preťaženie obličiek a tiež hypercholesterolémiu. 4 obrázky vo fotogalérii Nadmerný príjem bielkovín podporuje rozvoj osteoporózy, preťaženie obličiek a tiež hypercholesterolémiu.

Tlačiť Diskusia