Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Nemôžete zaspať? Zaraďte do jedálnička týchto 7 dobrôt a budete spať ako v bavlnke, účinok je zaručený!

19.05.2017 KaD

Zaraďte do vášho jedálneho lístka tieto potraviny a presvedčte sa na vlastnej koži, že spať sa dá tak sladko!

Týchto 7 jedál zatočí s nespavosťou. 5 obrázkov vo fotogalérii Týchto 7 jedál zatočí s nespavosťou.

Aj vy sa večer prehadzujete v posteli, počítate ovečky a spánok stále neprichádza? Alebo po dlhom čase zaspíte a potom sa každú chvíľu zobúdzate, ráno potom vstávate, ako keby ste celú noc s niekým bojovali? Máme pre vás riešenie.

Aby ste sa kvalitne vyspali, potrebujete mať v tele dostatočné množstvo niektorých dôležitých látok, napríklad minerálov ako horčík, vápnik, draslík, vitamínov skupiny B, ktoré pomáhajú produkovať melatonín na uľahčenie zaspávania.

1. Čerešne

Obsahujú melatonín, ktorý riadi naše spánkové cykly. Vďaka melatonínu sa nám tieto cykly zharmonizujú a budeme zaspávať ľahšie. Jedzte čerešne pravidelne, pite čerešňovú šťavu, pečte čerešňové koláče. Takáto chutná medicína vám urobí dobre. Čerešne obsahujú melatonín, ktorý riadi naše spánkové cykly. 5 obrázkov vo fotogalérii Čerešne obsahujú melatonín, ktorý riadi naše spánkové cykly.

2. Jazmínová ryža

Aj jazmínová ryža je výborným pomocníkom pre tých, ktorí nevedia zaspať. Obsahuje tryptofán a znižuje čas potrebný na zaspanie. Má totiž vysoký glykemický index a potraviny s vysokým glykemickým indexom všeobecne podporujú kvalitu spánku.

3. Cereálie s mliekom

Cereálie obsahujú telu prospešné cukry a melatonín, mlieko zasa tryptofán a minerálne látky ako vápnik, horčík. Spojte to dohromady a budete mať skvelú večeru na sladké zaspávanie. Môžete si tiež uvariť ovsenú kašu s trochou masla a medu. Cereálie obsahujú telu prospešné cukry a melatonín. 5 obrázkov vo fotogalérii Cereálie obsahujú telu prospešné cukry a melatonín.

4. Bylinkový čaj

Už naše staré mamy to vedeli: Keď nemohli zaspať ony alebo ich blízki, navarili chutný voňavý bylinkový čaj z medovky, valeriány alebo harmančeka. Výborný je aj čajík z mäty alebo bazy osladený medom.

5. Banány

Toto chutné ovocie zasýti a nezaťažuje tráviaci trakt. Obsahuje veľké množstvo minerálnych látok - horčíka, draslíka, fosforu, mangánu, selénu, zinku aj železa. Banány sú skrátka super potravina, ktorá vám vyrovná hladinu minerálov v tele. Toto chutné ovocie zasýti a nezaťažuje tráviaci trakt. 5 obrázkov vo fotogalérii Toto chutné ovocie zasýti a nezaťažuje tráviaci trakt.

6. Sladké zemiaky

Sú plné draslíka a sacharidov, upokojujú nervovú sústavu aj svaly. Preto si ich pokojne upečte na večeru, dajte si k nim pohár mlieka a budete spať ako bábätko.

7. Mlieko s medom

Mlieko obsahuje tryptofán a sérotonín, ktoré majú upokojujúce účinky a preto sa po hrnčeku mlieka s medíkom zaspáva veľmi príjemne. Po pohári mlieka s medom sa zaspáva veľmi príjemne. 5 obrázkov vo fotogalérii Po pohári mlieka s medom sa zaspáva veľmi príjemne.

Rada navyše:

Hodinu pred spaním nejedzte nič ťažké, nezaťažujte žalúdok príliš korenistými jedlami, nepite alkohol, nefajčite, nepozerajte do počítača či mobilu a nepozerajte krváky. Radšej sa choďte trochu prejsť alebo si zapnite príjemnú hudbu a prečítajte knižku.

PORADNE: Aký bude rok 2014? (6) , zdravie (1) , Zdravie (1) , chudnutie s forskolinom (4) , Zdravie (1)
Tlačiť Diskusia
NEPREHLIADNITE