Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Božská figúra bez prísnej hladovky: Každý deň stavte na pár trikov a výsledok na seba nenechá dlho čakať

16.07.2017 pm

Túžite po štíhlej figúre bez jojo efektu? Každý deň stavte na pár trikov, výsledok vám budú všetci závidieť.

Draslík reguluje zavodnenie organizmu a pomáha pri odstraňovaní prebytočnej tekutiny z tela von. 7 obrázkov vo fotogalérii Draslík reguluje zavodnenie organizmu a pomáha pri odstraňovaní prebytočnej tekutiny z tela von.

Nemáte chuť sa obmedzovať a držať komplikovanú diétu? Skúste namiesto toho každý deň urobiť niečo pre svoju postavu. Práve teraz, keď nám slnko dodáva energiu, je to skutočne hračka.

1. Deľte dvoma

Partner alebo priateľka vám môžu pri chudnutí veľmi pomôcť. Pokiaľ je váš pomocník štíhly, dajte mu polovicu svojej porcie. Pokiaľ chce tiež schudnúť, pripravte len jednu porciu, ktorú následne rozdelíte medzi vás dvoch.

2. Modrá je dobrá

Jedzte čučoriedky. Polyfenoly z čučoriedok redukujú brušný tuk

3. Grilujte ľahko

Na opekačku alebo grilovačku si vezmite namiesto hotovej kalorickej omáčky čerstvú paradajkovú salsu z paradajok, papričky čili, cesnaku, cibule a limetkovej šťavy.

4. Pitím k peknej 
postave

Srvátka je hotový zázrak pri spaľovaní tukov. Zistilo sa, že zo všetkých mliečnych produktov mala najsilnejší termogenetický efekt. Pri jej trávení produkuje telo teplo, a tak spotrebuje aj viac energie.

5. Nakupujte zdravo

Odolať pokušeniam pri nakupovaní je vraj úplne jednoduché. Zjedzte najprv jedno jabĺčko a až potom sa vydajte do obchodu. Toto ovocie aktivuje potrebu vitálnych látok, a tak vás čokoláda, čipsy a spol. nechajú úplne chladnou.

6. Ruky preč od pečiva

Pečivo v reštauráciách nechajte pekne ležať v košíku. Pokiaľ chodíte do týždňa 2-krát na večeru, ušetríte takto ročne až 20 800 kalórií. To je na váhe až o 3 kilá menej!

7. Malá lyžička

Pri jedení dezertu použite malú espresso lyžičku. Bude vám to trvať dlhšie, vy si jedlo vychutnáte a budete napokon menej maškrtiť.

8. Raňajkový tip

Jedna porcia bielkovín na raňajky, ako napríklad nízkotučný tvaroh alebo vajce, vás zasýtia na dlhšiu dobu, a teda nebudete potrebovať do obeda kalórie navyše z ďalších maškŕt.
 

9. Buďte pripravená

Pri vysokých teplotách sa dodržiava pitný režim ľahko, keďže telo si samo pýta viac tekutín. Majte preto so sebou vždy aj fľašu s vodou.
10. Nápoj proti tukom

Či už na dovolenke pri mori alebo aj doma, skúste piť paradajkovú šťavu. Tá totiž s kvapkou tabasca je skvelý požierač tukov.

11. Stop maškrteniu

Pri náhlej chuti na sladké vám pomôže šalvia. Požujte zopár čerstvých lístkov alebo si doprajte šálku šalviového čaju.

12. Krájajte

Všetko na tanieri si najprv nakrájajte na malé kúsky. Tanier bude vyzerať plnší a vy sa aj rýchlejšie nasýtite. Testované osoby takto zjedli až o 25 % menej. Všetko na tanieri si najprv nakrájajte na malé kúsky. 7 obrázkov vo fotogalérii Všetko na tanieri si najprv nakrájajte na malé kúsky.

13. Ryža z karfiolu

Ryža je plná sacharidov. Zdravšou alternatívou je uvariť si karfiol na skus, následne ho nastrúhať a použiť ako prílohu namiesto ryže.

14. Spite dlhšie

Nedostatok spánku vedie okrem iného aj k návalom vlčieho hladu. Dajte si záväzok, že budete spať každý deň o 30 minút dlhšie. Výsledky sa rýchlo dostavia, uvidíte.

15. Cvičte správne

Len ten, kto sa riadne zapotí aj schudne. Preto choďte pri cvičení až na hranicu vašich síll.

16. Robte to naopak

Stavte na svoju nedominantnú ruku. Praváci vraj zjedia až o 30 % menej, keď sa kŕmia ľavou rukou.

17. Veľký účinok

Pri pražení merajte tuk pomocou čajovej lyžičky. Už 1 ČL oleja je úplne dostačujúca.

18. Pondelkový elán

Väčšina ľudí začína so zmenami v pondelok. Je to prirodzené. Pondelky predstavujú nový štart a dodajú začiatku elán a dynamiku.

19. Zabudnite na 
sladené nápoje

Samozrejme, že presladené limonády, šťavy či kola vašej postave neprospievajú. Chcete vedieť ako veľmi? V priemere vážili ženy, ktoré pravidelne pili sladené nápoje, až o 11 kg viac ako ženy, ktoré uprednostnili vodu.

20. Vypnite telku

Jedzte s plnou pozornosťou! Chcete to v číslach? Zjete tak až o 288 kcal menej.

21. Štíhle bruško

Na každej červenej na križovatke alebo pri dlhom čakaní v rade stiahnite brucho dovnútra 
a 10 sekúnd držte. Uvoľnite.

Skvelé letné maškrty 

Niekedy je čas do ďalšieho jedla naozaj dlhý. Vďaka týmto dobrotám prekonáte hlad a aj prispejete k vášmu snu za dokonalou postavou.

22. Smoothies zamrazte v malých kockách a použite ako zmrzlinu.

23. Maliny obsahujú veľmi málo cukru, zato sú bohaté na vitamín C.

24. Cmar vám zaplní žalúdok a priaznivo pôsobí na črevnú flóru.

25. Nízkotučná feta je bohatá na vápnik a zastaví chuť na slané, napríklad čipsy.

26. Biela reďkovka odstraňuje škodliviny z tela a obsahuje vitamíny skupiny B, zinok a kyselinu listovú.

27. Cherry paradajky skrývajú len 16 kcal a mnoho silných spaľovačov tukov.

28. Kivi sprostredkuje množstvo vitamínu C a aktinidín na spracovanie bielkovín.

29. Biely jogurt zasýti vďaka množstvu bielkovín a obsahuje veľa vápnika a nízky obsah tukov.

30. Čerstvá paprika osvieži a je skutočným vitamínovým zázrakom.

31. Ayran (turecký jogurtový nápoj) je bez cukrov, nízkotučný a stabilizuje hladinu vápnika.

32. Citrusový zázrak

Kyselina citrónová zabraňuje premene prebytočných sacharidov na tukové zásoby. Kvapkajte si preto citrónovú šťavu do jedla, kde sa len dá. Tento efekt trvá až 12 hodín.

33. Pozor na krémy

Telové mlieka s vôňou vanilky, čokolády alebo sladkého ovocia zvyšujú chuť na sladké. Používajte preto radšej kozmetiku s neutrálnou vôňou.

34. Odvodnite sa

Draslík reguluje zavodnenie organizmu a pomáha pri odstraňovaní prebytočnej tekutiny z tela von. K peknej postave vám teda pomôžu napríklad aj paradajky, huby, zemiaky alebo špenát.

35. Letný dezert

Namiesto kalorických pudingov či krémov si spravte želatínu s ovocím. Ušetríte množstvo kalórií a dodáte telu vitamíny. Navyše je ovocný puding aj veľmi osviežujúci.

36. Ovocie na očiach

Zistilo sa, že všetci, ktorí vystavujú ovocie v mise na jedálenskom stole, vážia v priemere až o 6 kíl menej ako tí, ktorí ovocie vo svojom príbytku nevystavujú.

37. Tematické dni

Monotónosti sa vyhnete tak, že si stanovíte tematické dni. Napríklad počas „stojacieho“ dňa sa budete snažiť vybaviť všetko v stoji. Počas „zelených“ dní si doprajete čo najviac zeleného. A podobne.

38. Jedzte skôr

To, kedy jete, vôbec nie je jedno. Má naozaj dôvod, prečo si najväčšie jedlo dňa dopriať na obed do 15. hodiny. Tí, ktorí tak robia, dokázali zhodiť až 10 kíl.

39. Melón – ničiteľ tukov

Podľa americkej štúdie priberieme až o 30 % menej, keď si k tučnejšiemu jedlu doprajeme veľký kus melóna. Dôvodom je aminokyselina citrulín.

40. Pozor na nesprávne diéty

Napríklad diéty založené na prijímaní jednostrannej stravy sú nevhodné, pretože nepokrývajú príjem celého spektra živín potrebných na správne fungovanie organizmu.

41. Spravte si zoznam

Spíšte si potraviny, z ktorých môžete zjesť, koľko len chcete, a zaveste na chladničku. Patria sem maliny, kaleráb…

42. Menej času 
na internete

Facebook, Instagram a podobne sú nielen požieračmi času, ale prispievajú aj k priberaniu. Ľudia, ktorí trávia veľa času na sociálnych siťach, sa menej hýbu a sú aj náchylnejší maškrtiť nezdravé potraviny.

43. Huba Portobello – nový trend

Vymeňte rezeň alebo fašírku za pevnú mäsitú hubu portobello. Má len 26 kcal na 100 g a grilovanú ju dokonca môžete použiť aj namiesto žemle do hamburgera. 

44.  Zasýti

Šošovica obsahuje len minimum tukov, ale zato množstvo rastlinných bielkovín a balastných látok. Preto by mala byť na vašom jedálnom lístku čo najčastejšie. 

Strukoviny obsahujú množstvo bielkovín. 7 obrázkov vo fotogalérii Strukoviny obsahujú množstvo bielkovín.

  

45. Ľadové osvieženie

Dostali ste chuť na zmrzlinu? Zvoľte zdravší variant, rozmixujte ovocie a dajte zamraziť, prípadne vložte banán do mrazničky a následne po vybratí rozmixujte.

46. Proteínové tyčinky

Dostali ste chuť na niečo sladké? Skvelé sú aj proteínové tyčinky, ktoré zasýtia a dodajú veľa bielkovín.

47. Zeleninové zásoby

Ľahké zeleninové pokrmy varte vo väčších množstvách. Potom naporciujte do nádob a dajte zamraziť. Tak budete mať poruke vždy niečo zdravé.

48. Zubnou pastou ukončite deň

Zubná pasta vďaka éterickým mätovým olejom zaháňa chuť na sladké. Využite túto jej vlastnosť a hneď po večeri si umyte zuby. Ešte raz umývať zuby sa vám už zaručene nebude chcieť, takže odoláte všetkým večerným nástrahám.

49. Avokádo

Omáčku ku grilovanému mäsu alebo majonézu môžete pri grilovaní vymeniť za guacamole z avokáda, cesnaku, papričky čili, cibule a citrónovej šťavy. Obsahuje množstvo zoštíhľujúcich látok.

50. Zmeňte myslenie

Pri plánovaní jedla nemyslite najprv na kalorické bomby (Akú omáčku si dám k cestovinám?), ale myslite skôr spôsobom: „Dnes mám chuť na brokolicu. Ako si ju pripravím?“

51. Nie s plnou pusou

Keďže pocit nasýtenia sa dostane do mozgu až po 20 minútach, nehovorte s plnou pusou. Budete si tak počas jedenia musieť robiť prestávky, aby ste mohli rozprávať a budete automaticky jesť pomalšie, a teda aj menej.

Tlačiť Diskusia