Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Chcete byť štíhle aj po 40? Rozmyslite si, aké potraviny jete, na TIETO musíte definitívne zabudnúť!

13.08.2017 Casprezeny.sk

Ak chcete byť aj po štyridsiatke štíhla, musíte si veľmi dobre rozmyslieť, aké potraviny si doprajete, a ktoré by ste mali radšej vynechať.

Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť? 5 obrázkov vo fotogalérii Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť?

Nie je to spravodlivé, ale ženské telo začne v priebehu života prechádzať určitými zmenami, ktoré by sme nemali nechať len tak. Okrem dostatku pohybu musíme zdravšie jesť a na niektoré potraviny navždy zabudnúť. Alebo si ich dopriať len minimálne! Ktoré to sú?

Fast food

Možno aj vy máte obdobie, kedy by ste také vyprážané kuriatko v cestíčku brali všetkými desiatimi. Lenže čím ste staršia, tým skôr si musíte rozmyslieť, či vám to stojí zato. Veď váš žalúdok aj oči si zvyknú na lepšie potraviny a jedlá, a dokonca aj chutnejšie. Samozrejme, že záleží na tom, z akého uhla sa na to pozeráte. A veru ten hamburger alebo vyprážané krídelká za tých päť kíl navyše nestoja.

Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť? 5 obrázkov vo fotogalérii Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť?

Salámy, paštéty

Viete, koľko nasýtených (zlých) kyselín obsahujú salámy, masť a slanina? Snáď vám ani nenapadne, aby ste sa napchávali chlebom s masťou! No, raz za čas to neuškodí, ale nemalo by to byť pravidlom. Pokiaľ ide o salámy, ak si po štyridsiatke chcete udržať váhu alebo zhodiť, musíte zabudnúť na všetky párky, klobásy, paštéty, mäkké aj tvrdé salámy. Všetky totiž obsahujú viac ako 1000 kJ v 100 gramoch, čo je už veľa. Radšej si doprajte napríklad morčaciu prsnú šunku.

Biele pečivo, cestoviny a ryža

Minimálne 50% z vašej dennej energie by mali tvoriť sacharidy, ktoré sú v chlebe, obilí, zemiakoch atď. Sacharidy samozrejme potrebujete, avšak vyberať by ste mali podľa glykemického indexu. Potraviny s vysokým obsahom škrobu, či dokonca cukru, teda s vysokým GI, sa rozštiepia na glukózu veľmi rýchlo. Tým hladina cukru v krvi stúpne tiež rýchlo a opäť klesne a spôsobí nekontrolovaný hlad. Takže sa potom kŕmite ďalej a ďalej a sťažujete odbúravanie tuku. Potrebujete teda potraviny s nízkym GI - zeleninu, prírodnú ryžu, strukoviny, solené zemiaky a pod. Zabudnite na biely chlieb, biele cestoviny a bielu ryžu. Zemiaky síce samy o sebe majú vyššie GI, ale v kombinácii s rybou alebo chudým mäsom hladinu cukru nezvyšujú.

Sušienky, smotana a tučné mliečne výrobky 

Nezdá sa to, ale tieto "dobroty" sú nielen plné cukru, ale aj nezdravých tukov, ktoré nevidíte. Redukciu tuku môžete ovplyvniť, keď budete dávať pozor práve na tieto skryté tuky v potravinách a produktoch, ako je smotana, mliečne výrobky, majonéza, torty a čokoláda. Najviac tuku majú asi sušienky, takže na ne rozhodne zabudnite. Naučte sa zobať sladké zdravšie, pečte s minimom tukov, používajte tvaroh miesto šľahačky a namiesto sušienok si dajte čerstvé ovocie s bielym jogurtom.

Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť? 5 obrázkov vo fotogalérii Na ktoré potraviny po 40-ke radšej zabudnúť?

Sladené limonády a nápoje  

Chutia síce sladko, ale majú v sebe veľa cukru, ktorý už po štyridsiatke nepotrebujeme. Teda, nie v tejto podobe. Ide o takzvané prázdne kalórie, ktoré sú zdrojom ďalších kíl navyše a tukových vankúšikov. Cukor všeobecne by mali ženy po štyridsiatke obmedziť, a ak už sladiť, tak vhodnými alternatívami.

Alkohol

Existuje veľa dobrých dôvodov, prečo konzumovať po štyridsiatke menej alkoholu. Aj keď vám chutí víno alebo pivo, nemali by ste vypiť viac ako jeden pohár za deň. Čím ste staršia, tým sa totiž zvyšuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, a podľa štúdií vraj ženy, ktoré sú staršie ako 45 rokov a vypijú denne 2 - 5 pohárikov alkoholu, majú 1,5x vyššie riziko vzniku rakoviny prsníka. Navyše s blížiacou sa premenopauzou sú náchylnejšie na návaly a potenie a alkohol tieto symptómy ešte umocňuje. Ak už si alkohol chcete dopriať, potom skôr víno než tvrdý alkhol.

 

 

Tlačiť Diskusia (1)
Vianočné inšpirácie
Vianočné inšpirácie
NEPREHLIADNITE