Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Brzdí vás v práci poobedňajší útlm a najradšej by ste odpadli do postele? Toto je super jednoduché, ale zaberá!

12.06.2018 pm

Na nedostatok slnečných dní sa tento rok nemôžeme sťažovať. Mali by sme byť neustále nabité energiou, ale len čo odbije poludnie, sme súce do postele. Tu sú tipy, ako prekonať popoludňajší útlm.

Po výdatnom obede, tak medzi 13.00 a 15.00, naša výkonnosť klesá. 2 obrázky vo fotogalérii Po výdatnom obede, tak medzi 13.00 a 15.00, naša výkonnosť klesá.

Po výdatnom obede, tak medzi 13.00 a 15.00, naša výkonnosť klesá. Znižuje sa telesná teplota a energie nám prudko ubúda. Dobre by padol taký 10-minútový „šlofík“, ale povinnosti nepustia, a tak potrebujeme náhradný plán.

Postavte sa k oknu a zavrite oči

Okno je väčšinou najlepšie miesto, pretože stojíte chrbtom k ostatným a máte trochu viac pokoja. Oprite sa rukami o parapetnú dosku a zavrite oči. Týmto spôsobom sa uvoľníme, mozog produkuje upokojujúce alfa vlny a načerpáte tak energiu ako pri spánku. Po 10 minútach otvorte oči.

Umyte si ruky

Vedci zistili, že skúmané osoby, ktoré si po neúspechu umyli ruky, boli optimistickejšie naladené a dokázali sa so záťažou rýchlejšie vyrovnať. Prúd studenej vody na zápästia oživí zmysly aj pri únave.

Nadýchnite sa

V uzavretom priestore kancelárie energia často upadá pre nedostatok kyslíka. Skúste na chvíľu ísť pred dvere alebo sa aspoň postavte k otvorenému oknu. Vyrovnajte chrbát a hlboko sa cez nos nadýchnite. Následne pomaličky vydýchnite. Oslobodíte tak svoje telo od oxidu uhličitého a po pár minútach budete fit.

Napite sa

Pitný režim je dôležitý pre správne fungovanie celého tela, ale aj pre výkonnosť. Ak vás prepadá únava, dajte si pohár vody. Tiež zaberie šálka zeleného čaju. Kofeín z lístkov čaju sa uvoľňuje pomalšie ako pri káve a pôsobí tak dôslednejšie na látkovú premenu aj mozog.

Pitný režim je dôležitý pre správne fungovanie celého tela, ale aj pre výkonnosť. 2 obrázky vo fotogalérii Pitný režim je dôležitý pre správne fungovanie celého tela, ale aj pre výkonnosť.

Ako sa vyrovnávate s popoludňajšou únavou?

Vlasta (64)

– Keďže už som na dôchodku, môžem si dopriať oddych, kedy len chcem. A tak sa neprekonávam. Sadneme si s mužom na gauč, pustíme televízor a takú hodinku oddychujeme. Často si pri sledovaní aj zdriemneme.

Tereza (41)

– Bez kávy by som sa nezaobišla. Na chvíľu si sadnem do kuchynky, a keď je teplejšie, doprajeme si s kolegyňami šálku kávy aj s koláčikom na terase pred našou kanceláriou.

Júlia (33)

– Pracujem v škôlke a tak, keď deťom dočítam rozprávku, opláchnem si tvár studenou vodou. Prípadne si ju na chvíľu pustím na predlaktia. Potom si k nim sadnem a doprajem si šálku čaju. To je môj relax.

Tlačiť Diskusia