Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
Azet.sk prejdi na

Chcete upiecť celozrnný chlieb, ale nedarí sa? Stačí zmeniť túto jednu vec a bude nadýchaný ako nikdy

13.06.2018 Ivana Sladkovská

Celozrnný chlieb a pečivo sú zdravšie, no doma sa nám často nedarí ho upiecť. Tajomstvo je v droždí.

Celozrnné pečivo a chlieb je zdravší kvôli obsahu vlákniny. 3 obrázky vo fotogalérii Celozrnné pečivo a chlieb je zdravší kvôli obsahu vlákniny.

Radi pečiete? Iste ste už okrem všakovakých koláčov a zákuskov skúšali upiecť aj chlieb. No kým ten obyčajný kysne jedna radosť a je nadýchaný, ten z celozrnnej múky sa akosi nedarí.

Celozrnné pečivo a chlieb je pritom zdravší kvôli obsahu vlákniny. 3 obrázky vo fotogalérii Celozrnné pečivo a chlieb je pritom zdravší kvôli obsahu vlákniny.

Celozrnné pečivo a chlieb je pritom zdravší kvôli obsahu vlákniny. Má nižší glykemický index, čo v preklade znamená, že nás zasýti na dlhší čas. Celozrnná múka navyše obsahuje oveľa viac vitamínov a výživných látok, ako tá biela. Výhodou domáceho celozrnného chleba je aj to, že presne viete, čo v ňom je.

Ako ho ale upiecť, aby bol rovnako chutný, ako ten biely? Nabudúce pridajte viac droždia alebo kvásku. Baktérie, ktoré sa starajú o kysnutie potrebujú potravu v podobe lepku a cukrov. Vytvárajú potom plyn, ktorý spôsobí jemné a nadýchané pečivo.

Pri klasickom pečení sa používa na kilo múky jedna kocka, teda asi 50 gramov droždia. Pri pečení z celozrnnej múky ho použite pokojne aj dvakrát viac.

Celozrnné pečivo a chlieb je pritom zdravší kvôli obsahu vlákniny. 3 obrázky vo fotogalérii Celozrnné pečivo a chlieb je pritom zdravší kvôli obsahu vlákniny.

Výsledkom bude mäkké, chrumkavé a výživné domáce pečivo a chlieb.

Tlačiť Diskusia (1)